Eftersom det står så uttryckligen, i samma mening som handlar om Monstrous Creatures, så kan vi nog anta det.Jacke skrev:Så en 6 missslyckas även om du får dra bort 1 pga monstous creature?
Frågor om Space Wolves
Re: Space Wolves
- theWatchman
Med bikes så kan man ju anta att gw menar bikes+jetbikes och med infantry så menas infantry+jumpinfantry, men det är ju inte speciellt tydligt.... precis som så många andra saker i wolves boken.HeadWar skrev:Påverkar den Jump Infantry och Jet Bikes undrar man ju.Codex: Space Wolves, p. 37 - Jaws of the World Wolf skrev:As a psychic shooting attack, the Rune Priest may trace a straight line along the board, starting from the Rune Priest and ending 24" away. This line may pass through terrain. Monsterous Creatures, beasts, cavalry, bikes and infantry models that are touched by this line must take an Initiative test (see Characteristic Tests in the Warhammer 40,000 rulebook). If the model fails the test, it is removed from play. Monsterous creatures may substract one from their dice roll due to their tremendous size and strenght, though remember that the roll of a 6 is always a failure.
Jag tror att de utelämnat Jetbikes och Jump inf med flit. Om jag inte minns flel så är det en spricka som öppnas i marken, vilket jetbikes och jump inf struntar i då de inte behöver stå på marken. Annars hade de ju lika gärna kunnat skriva allt utom fordon, istället för att rada upp en massa enheter.
Jag tycker också att det är hyfsat tydligt att de menar att den inte träffar flygande saker.
Vad som inte är tydligt är om den fungerar som allt annat och man kan ta bort vilken modell som hälst i en enhet eller om man måste ta bort de modellerna som går under linjen.
Om man jämför den med tex blasts så står de att de träffar modeller under blasten, men man måste inte ta bort dessa för det.
Jag vägrar att tro att GW har tänkt sig att detta skulle vara en sniping power där man kan snipa specifika modeller i enheter..
Vad som inte är tydligt är om den fungerar som allt annat och man kan ta bort vilken modell som hälst i en enhet eller om man måste ta bort de modellerna som går under linjen.
Om man jämför den med tex blasts så står de att de träffar modeller under blasten, men man måste inte ta bort dessa för det.
Jag vägrar att tro att GW har tänkt sig att detta skulle vara en sniping power där man kan snipa specifika modeller i enheter..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Utan att ha hunnit läsa codexen så håller jag medNefrums skrev:Jag tycker också att det är hyfsat tydligt att de menar att den inte träffar flygande saker.
om man gör jeppas tolkning är den ju inte i närheten av lash/ig-psykers..
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Om man gör Jeppas tolkning är den fortfarande väldigt bra, men inte helt sjukt bra. Dock tycker jag inte att det går att tolka texten på det sättet utan då får man göra en medveten regeländring.
Och det är klart att dom medvetet uttryckt sig så som dom gjort för att visa att jetbikes och jump infantry inte påverkas.
Och det är klart att dom medvetet uttryckt sig så som dom gjort för att visa att jetbikes och jump infantry inte påverkas.
- theWatchman
Normala allocation reglerna borde ju gälla för den, man träffar ett antal modeller i enheten i enlighet med vilka som ligger under linjen och sedan allocerar man som vanligt. Så tycker iaf jag att det borde vara.
- theWatchman
Det har du säker rätt i.Jocke Rapp skrev: Och det är klart att dom medvetet uttryckt sig så som dom gjort för att visa att jetbikes och jump infantry inte påverkas.
I och med att det inte uttryckligen står att powern inte använder de normala reglerna för att ta bort modeller så borde de normala reglerna gälla.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!