40k på SSK 17-18 September - Informationen
- speedfreek
40k på SSK 17-18 September - Informationen
Eftersom det troligen inte hinner komma kompmall är det väl gamla eller nya med subjektiv komp?
Jag gissar att gamla är enklast, men nya är kanske bättre för att rivstarta kompdiskussionen...
Personligen är jag inne på att ha avslutningsturnering med gamla...
Jag gissar att gamla är enklast, men nya är kanske bättre för att rivstarta kompdiskussionen...
Personligen är jag inne på att ha avslutningsturnering med gamla...
- theWatchman
Re: 40k på SSK 17-18 September - Informationen
Kan man inte välja om man vill köra gamla eller nya? Antingen gamla med mallen eller subj. eller så väljer man nya men då har man bara subj. som alternativ?
Om en fjärdedel av kompskillnaden inte är ett heltal, ska man då avrunda till närmsta heltal enligt vanliga regler?
Så var det under RTO, så jag antar att det gäller nu också !Om en fjärdedel av kompskillnaden inte är ett heltal, ska man då avrunda till närmsta heltal enligt vanliga regler?
De kommer använda Codex: Witch Hunters, det står i infofilen.pära skrev:Vad/vilken lista kommer gälla för wh?
Nej, två decimaler skall användas, se det som en lite extra tie-breaker (på RTOpen var det inga som hamnade på samma poäng).fjugin skrev:Om en fjärdedel av kompskillnaden inte är ett heltal, ska man då avrunda till närmsta heltal enligt vanliga regler?
Edit: Nu är även anmälan officiellt öppen: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=4393
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Nån som har koll på när/var/hur man betalar till själva konventet? Använde deras formulär och föranmälde mig men hittade ingenstans hur man skulle betala. Är det på plats och föranmälan bara är info för att det ska gå smidigare på plats?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Det håller på att lösas. SSK har haft lite problem med olika lösningar men nu verkar det lösa sig. Jag meddelar när något är färdigt.Bronson skrev:Nån som har koll på när/var/hur man betalar till själva konventet? Använde deras formulär och föranmälde mig men hittade ingenstans hur man skulle betala. Är det på plats och föranmälan bara är info för att det ska gå smidigare på plats?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Okidoki tackar för snabbt svar.
Måste man anmäla sig till själva SSK med eller räker det med 40k delen? Finns det någon länk ditt isåfall?
http://stockholmsspelkonvent.se/
Där har du till vänster 3e raden uppifrån "Anmäl dig till konventet". Där står det också hur du ska göra för att betala. Jag har inte hittat nåt om hur man gör om man inte vill föranmäla och bara dyka upp.
Där har du till vänster 3e raden uppifrån "Anmäl dig till konventet". Där står det också hur du ska göra för att betala. Jag har inte hittat nåt om hur man gör om man inte vill föranmäla och bara dyka upp.