En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
-
katzenjammer
Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
Fin armé och kul battlerapport! Mer sånt!
Flesh is a design fault
Bra upphämtning! Det är alltid svårt att inte förlora gaisten när det går uselt första rundan.
Tack tack alla! We aim to please 

Jovars men bra träning mentaltNecron skrev:Bra upphämtning! Det är alltid svårt att inte förlora gaisten när det går uselt första rundan.
Där satt den - tack för tipset! Tog bara ett drygt år att hitta "min" baskantsfärgAncalagon skrev:Personligen tycker jag Steel Legion Drab funkar bättre på baskanter om man ska ha brunt. Enklast är ju annars att antingen måla dem svarta (så de syns bättre på ett gråaktigt bord) eller måla i samma färg som bordet/borden du brukar spela på
...och så här nånting blir det med lite gräs.

Har nu kantmålat och flockat större delen av armén. Vissa modeller hade nog passat bättre med svart kant, för andra sitter Steel Legion Dab klockrent. Min prioritering får bli enhetlighet före individualism, vilket passar rätt bra för en Ultramarines-armé. Insåg även vikten av att skrapa kanten av basen från färgrester,grus och annat för att få den där jämna ytan.
Har nu kantmålat och flockat större delen av armén. Vissa modeller hade nog passat bättre med svart kant, för andra sitter Steel Legion Dab klockrent. Min prioritering får bli enhetlighet före individualism, vilket passar rätt bra för en Ultramarines-armé. Insåg även vikten av att skrapa kanten av basen från färgrester,grus och annat för att få den där jämna ytan.
Måla drop pods: Helvetet på jorden?

Den senaste av mina poddar bestämde jag mig för att göra helt klar innan jag byggde ihop den. Alla high lights, alla ytor målade, varningsränderna på avstigningsrampen, magnetiserade vapen, inredning, highlights etc.
Vilken otrolig tid det tog! När jag väl tänkte att jag var redo att bygga ihop den hittade jag nästa grej som jag glömt.
Har säkert lagt 20+ timmar enbart på denna podd.
Så - nu har jag en podd som är helt klar
Förutom att jag nu ska göra emblem, vädring, slitage etc. Så inte helt klar ändå, trots allt...
Waaaahh!

Den senaste av mina poddar bestämde jag mig för att göra helt klar innan jag byggde ihop den. Alla high lights, alla ytor målade, varningsränderna på avstigningsrampen, magnetiserade vapen, inredning, highlights etc.
Vilken otrolig tid det tog! När jag väl tänkte att jag var redo att bygga ihop den hittade jag nästa grej som jag glömt.
Har säkert lagt 20+ timmar enbart på denna podd.
Så - nu har jag en podd som är helt klar
Waaaahh!

a pods kan också vara det tråkigaste som finns att måla. Har 9 st men bara 3 st är fult målade med drybrushing osv, resten bara basad med 3 olika färger för motivationen till dem tryter hela tiden=)
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros
Mer ITC åt folket!
Mer ITC åt folket!
en snygga blir dom
Håller själv på med min tredje och man lyckas alltid hitta saker som är roligare att hålla på med så de hamnar lite i skym undan
Håller själv på med min tredje och man lyckas alltid hitta saker som är roligare att hålla på med så de hamnar lite i skym undan
Nio? NIO PODDAR? Ay, ay, ay, es su loco hombre!ekekrantz skrev:a pods kan också vara det tråkigaste som finns att måla. Har 9 st men bara 3 st är fult målade med drybrushing osv, resten bara basad med 3 olika färger för motivationen till dem tryter hela tiden=)
Ja, det är ju det man jobbar för, att känna att det är klart och vara nöjd med slutresultatet. Kämpa på podd-bröder, kämpa på!Naz87 skrev:en snygga blir dom![]()