Tack! Bara en bot kvar nu, sedan blir det stor tonk.Elevatorlake skrev:Wow, snygga!
Ismenos galenskaper
Re: Ismenos galenskaper
-
Elevatorlake
Nice! Vad blir det för någon?Ismeno skrev:Tack! Bara en bot kvar nu, sedan blir det stor tonk.Elevatorlake skrev:Wow, snygga!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Håller på med vintercamo på min gamla Stormsword.Elevatorlake skrev:Nice! Vad blir det för någon?Ismeno skrev:Tack! Bara en bot kvar nu, sedan blir det stor tonk.Elevatorlake skrev:Wow, snygga!
-
Elevatorlake
Ska du köra vit wash på den eller ska du köra "riktig" camo?Ismeno skrev:Håller på med vintercamo på min gamla Stormsword.Elevatorlake skrev: Nice! Vad blir det för någon?
Ismenos galenskaper
Det är denna som jag började med för ett tag sedan. Faded white wash, min personliga favorit. Har dock lite planer på nästa tank som kommer ha grå IH grund och hard edge vit camo.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Elevatorlake
Ahh, det är fortsättningen på den 
- stormshaft
Underbart. Tycker det är häftigt att du verkligen kör ett schema under det nya schemat, med markeringar och allt. Ger ytterligare en helt galen dimension på grejorna.
Ja, det är ju så man "ska" göra med ett white wash fordon. Ett fordon som kanske lite hjälpligt tvättats av i fält (i bästa fall!) och sedan fått vit camo blaskat över original camot. Oftast är till och med jag lite för lat för detta utan vädrar "allt på en gång" så att säga. Den här luringen hade ju dock redan färg och vädring klar så då blir det extra trevligt! Gillar verkligen de här gamla helresin fordonen. FW gör tanks som är galet sexiga imho!stormshaft skrev:Underbart. Tycker det är häftigt att du verkligen kör ett schema under det nya schemat, med markeringar och allt. Ger ytterligare en helt galen dimension på grejorna.
-
Elevatorlake
När det gäller fordon och andra större modeller tycker jag fw är överlägsna. De flesta mindre modellerna också för delen.
Ismeno skrev:Tackar!sefiii skrev:Wow!
skitsnygga castellax, jag gillar den lite mer gritty realistiska målningen, du kanske skrivit och jag missat, men vad har du använt för pigment?
Grundfärgen är en blandning av Mr.Color brun, Tamiya Laquer thinner och AK track rost pigment. Över detta målas med Mr. Color lackfärger. Sedan skaver jag bort den färgen med mer Laquer thinner. Över detta sedan wash med oljefärger. Metalldelarna är washade med AK track rust och små (väldigt små!) mängder AK rostpigment stipplas i innan det torkat på vissa ställen.
Wow!
jag vet dock inte om jag har färdigeten eller tålamodet för det. VIlken sorts varnish använder du i slutet? silk?
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor