Hej
@The Gretchin: Tack!
@ Rapp: Angående ansiktet på BT´n har jag haft funderingar på att göra om det lite (lite elakare som du säger) men samtidigt gillar jag hans huvud! Får helt enkelt måla det lite elakare!
Angående basen så är det så att jag limmat o fixat så att alla baser ska vara utbytbara till fantasy vilket gör att det "inte går" att ändra....kan ändra hur jag målar dem dock! Tanken bakom dem är just att ytan ska vara platt så att 3D effekten av blodet o skallarna ska synas ordentligt! Nu är den ju lite slarvigt målad o jag kanske kan öka kontrasten mellan "stenarna" så blir det bättre! Ska testa mer framöver!
@ MITTZ: nöff nöff
/Peder
Det som gör att det ser ut som plasticard är att det bara är textur på ovansidan, kanterna är ju helt platta vilket tyvärr får basen att se ganska "b" ut. :/
Kanske skulle räcka med att forma kanterna efter stenarna?
Alltså bara dra små streck på kanten där det är ett mellanrum så att det ser ut som att det är lika tjocka stenar som plattan är tjock
(och därmed bli av med känslan att det ligger något ovanpå en basplatta)
EDIT: och sen....blodet....så sjukt snyggt och det ska bli grymt spännande att få se BT'n när den målas!!!
Tjena
@Tist: Är det bara kanterna som stör dig? På alla baser till armén är de tillskurna så att det ska se ut som om de är "en sten tjock" yta kolla bilderna på blood thirstern som referens! Vad har du annars för tips på hur jag ska få bort b'et?
@truant: Tack! På alla baser är det faktiskt karvat just på det viset redan (detta är ju bara en testbas för att kunna kolla färgval när jag målar mina gubbar)
@Lillen: Tack! Längre tunga hade varit coolt faktist! Hade passat bra ihop med lettersen då...........mmm jag ställer han i ett hörn så länge så får vi se om jag har något sug kvar att modda vidare på honom sen, tar ju aldrig slut detta projektet
/Peder
Ah, ser man på. På thirstern ser det bra ut, det är just att kanterna är för raka och platta som gör att det inte ser ut som stenar. Gillar pöleffekten och att det ser ut som det ligger skallar under ytan med, även om jag skulle vilja ha highlightsen på smällarna lite mera "smooth"...men nu är jag petig, speciellt om det ska vara en testbas.
Tist skrev:Ah, ser man på. På thirstern ser det bra ut, det är just att kanterna är för raka och platta som gör att det inte ser ut som stenar. Gillar pöleffekten och att det ser ut som det ligger skallar under ytan med, även om jag skulle vilja ha highlightsen på smällarna lite mera "smooth"...men nu är jag petig, speciellt om det ska vara en testbas.
Jag tänkte också på det, men på dina andra demoner är stenarna rundade och avskiljda där stenplattorna möter varandra.
Hej
Målar blood letters för halvfulla muggar.....Dock så sitter jag och funderar på vad jag ska måla på mitt baner(icon) till mina cruchers! Min orginalidé var att försöka göra en detaljerad freehands målning med ett omvänt greyknights motiv (dvs en letter som står ovanför en dödad greyknight) men iom att jag ska köra armén till fantasy nu så passar det ju inte så bra in!
Jag skulle vara mycket tacksam till förslag och idéer på vad som skulle passa (både till 40k o WFB då)
/Peder