Förslag på kompmall
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Förslag på kompmall
Jag tror inte att vi kommer lägga in det i mallen, men vi skulle kunna försöka få rutin på att skriva ihop någon kort sammanfattning varje gång vi gör ett släpp eller uppdatering.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Det är väl bara att göra alla förändringar i exempelvis röd text.
Nja... Det känns inte så estetiskt och seriöst. Nog för att mallen är ett levande dokument men det känns lite för WIP.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Fast halva poängen med en kompmall är väl att den aldrig kommer att bli helt klar, och det har hittils funkat rätt fint i GWs FAQs med text i annan färg för att synliggöra förändringar.
Hela anledningen till att vi har en kompmall är ju att GW är miffon som inte vet vad de håller på med. Vill vi verkligen göra någonting på samma sätt som de gör?Seregon skrev:Fast halva poängen med en kompmall är väl att den aldrig kommer att bli helt klar, och det har hittils funkat rätt fint i GWs FAQs med text i annan färg för att synliggöra förändringar.
-
Doc Sniksnak
Det skulle väl räcka med att till exempel skriva:
Förändringar i denna mall (ver6.4) sedan senast (ver6.3) är i följande armeer: Grey Knights, Space wolves, Orks och Imperial Guard.
Om det nu är i desa armeer man gjort förändringar
Förändringar i denna mall (ver6.4) sedan senast (ver6.3) är i följande armeer: Grey Knights, Space wolves, Orks och Imperial Guard.
Om det nu är i desa armeer man gjort förändringar
håller med doc:en. om ens det. det tog mig under en minut att gå igenom gamla och senaste versionen av mallen för de två armeer jag är intresserad av att se eventuella förändringar i.
come on people, it's not that frigging hard.
come on people, it's not that frigging hard.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Om någon har kvar gamla versioner av mallen kan man köra dem genom ett diff program och slänga upp någonstans på sajten. Informationen från diffar är inte alltid så lättläst men den kommer finns där för de som verkligen bryr sig.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Tror rätt många versioner editeras över i trådarna. Fast de finns kanske någonstans ändå. Anyway, litet snabbt exempel: 6.2 till 6.4.1
Går visst inte bifoga html filer, så får bli en zip. Om någon tycker detta är en bra ide så kan säkert Rapp lägga html rapporterna på något bra ställe och placera en länk i en forumtråd.
Går visst inte bifoga html filer, så får bli en zip. Om någon tycker detta är en bra ide så kan säkert Rapp lägga html rapporterna på något bra ställe och placera en länk i en forumtråd.
- Bilagor
-
- Kompmallen_6.2_6.4.1.html.zip
- (55.5 KiB) Nerladdad 100 gånger