Är det bestämmt att det måste vara dreadnoughtbas på thunderwolves?imp skrev:Men det är inte så himla svårt att knattra bort TWC, sen så har de svårare att komma fram än termosarna, eftersom de har 60mm baser
Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Wolves (slutgiltig version uppe)
- theWatchman
Bestämmt är det väl inte, men det verkar vara mer eller mindre verdertaget (eftersom Canis har 60mm).Jacke skrev:Är det bestämmt att det måste vara dreadnoughtbas på thunderwolves?imp skrev:Men det är inte så himla svårt att knattra bort TWC, sen så har de svårare att komma fram än termosarna, eftersom de har 60mm baser
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag skulle också säga att det är 60mm som gäller. Det finns ju bara en modell och gå på och han har 60mm. Sen är dom rätt lika blood crushers som också har 60mm.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
De måste ha den bas som orginal modelen levereras med, dvs 60mm
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- Jimmy Johansson
Funderar lite över kompen för Njal Stormcaller. Jag förstår ju att han är satt på 25 för att han direkt kommer med den sjuk obalanserade JOTWW. Jag inser också att det blir skumt att säga att man inte kommer att använda den då han egentligen har den, men skulle man kunna få fram någon variant med Njal utan JOTWW. Känns ju lite tråkigt att inte kunna använda den specialkaraktären alls nämligen.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det känns inte möjligt. Det är bara att leva med kompstraffet eller spela honom där det är komplöst.Rofugos skrev:Funderar lite över kompen för Njal Stormcaller. Jag förstår ju att han är satt på 25 för att han direkt kommer med den sjuk obalanserade JOTWW. Jag inser också att det blir skumt att säga att man inte kommer att använda den då han egentligen har den, men skulle man kunna få fram någon variant med Njal utan JOTWW. Känns ju lite tråkigt att inte kunna använda den specialkaraktären alls nämligen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
-25 är inte på något sätt omöjligt att få in i en lista, det finns ju folk som spelar med dubbla Land Raiders.
Jag måste faktiskt säga att jag tycker Njal är billig med sina -25. Men det är ju bara min åsikt 
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
@Rofugus: Tyvärr kan man inte göra så, mycket skulle bli lättare men en hel massa saker skulle bli konstigt. Battle Psykers var på diskussion förut om man kunde få det mindre minuset om man lovade att inte transportera dem i en Chimera. Dock skulle det ju vara helt knasigt om man inte under några omständigheter inte skulle få gå in i en Chimera och om man gjorde det så skulle man få lägre komep, eller? Det vore en annan sak om Jaws var tillräckligt bruten för att bli bannad på vissa turneringar (vilket jag är emot när man ändå spelar kompat), då skulle man ju kunnat sätta honom på olika minus beroende på regler.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Njal är ju mer än bara Jaws, han har ju en äckligt bra psychic hood och massa annat skoj. Han är mycket bättre än liknande karaktärer typ Ahriman och Tigurius. Om man ändå ska spela med Jaws kan man lika gjärna ta Njal eftersom han inte ger något minus alls i komp.