Kan verkligen tipsa dig om greenstuff och sculpting. Det kommer att öppna upp en helt ny värld inom hobbyn då allt du kan tänka fram antagligen går att utföra. Finns ju inget roligare än att fixa till en helt custom armé som är alldeles unik
En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
-
Iambroborn
Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
Kul att läsa att du har fått upp lite mål!
Kan verkligen tipsa dig om greenstuff och sculpting. Det kommer att öppna upp en helt ny värld inom hobbyn då allt du kan tänka fram antagligen går att utföra. Finns ju inget roligare än att fixa till en helt custom armé som är alldeles unik
Kul att du fortfarande är biten! Och lugn, du kommer inte ha brist på "mål" med 40k
Efter typ 20 år av warhammerspelande har jag fortfarande inte tröttnat o kommer nog aldrig göra det. Det är nåt speciellt med att gå in i en fantasivärld och spela upp slag o historier. Till skillnad mot dataspel så skapar man ju nåt själv om det nu är målade figurer, terräng eller fluff. Det tror jag gör figurspelande långlivat. Sen är ju 40k världen så stor så det finns utrymme att göra så mkt olika saker om man tröttnar på nåt. Nåt som jag skulle vilja testa mer är längre kampanjer och då med en karta med landområden, finns ju till 40k. MWG hade en sån nyligen o den verkade riktigt kul.
/For the ever-living!
/For the ever-living!
Kul att läsa om din resa! Nu kan du ju köpa lite Orker och lite plasticard, och så är det bara att börja scratchbygga lite fordon, så öppnar sig en helt ny värld... 
Haha, en sak i taget. Först gå sedan springaGrudge skrev:Kul att läsa om din resa! Nu kan du ju köpa lite Orker och lite plasticard, och så är det bara att börja scratchbygga lite fordon, så öppnar sig en helt ny värld...
Låter klokt och jag köper varenda ordNecron skrev:Kul att du fortfarande är biten! Och lugn, du kommer inte ha brist på "mål" med 40kEfter typ 20 år av warhammerspelande har jag fortfarande inte tröttnat o kommer nog aldrig göra det. Det är nåt speciellt med att gå in i en fantasivärld och spela upp slag o historier. Till skillnad mot dataspel så skapar man ju nåt själv om det nu är målade figurer, terräng eller fluff. Det tror jag gör figurspelande långlivat. Sen är ju 40k världen så stor så det finns utrymme att göra så mkt olika saker om man tröttnar på nåt. Nåt som jag skulle vilja testa mer är längre kampanjer och då med en karta med landområden, finns ju till 40k. MWG hade en sån nyligen o den verkade riktigt kul.
/For the ever-living!
Jag tror att resultatet idag skulle bli något i stil med barnens stolta små bajshögar från lerverkstaden på förskolan. Så vågar nog inte riktigt ta ut svängarna. Får testa i liten skala och inspirerad av dina Harlequins så längeIambroborn skrev:Kul att läsa att du har fått upp lite mål!
Sd-bokhandeln brukar ha plasticcards.
-
Silvertejp
Trodde dom mest sålde Mein kampf och så? Eller du kanske syftar på sf-bokhandelnNecron skrev:Sd-bokhandeln brukar ha plasticcards.
-
Iambroborn
Ja, börja smått är alltid bra!Nurgle skrev:Jag tror att resultatet idag skulle bli något i stil med barnens stolta små bajshögar från lerverkstaden på förskolan. Så vågar nog inte riktigt ta ut svängarna. Får testa i liten skala och inspirerad av dina Harlequins så längeIambroborn skrev:Kul att läsa att du har fått upp lite mål!
Några fantastiskt lätta projekt är att förlänga hår. Fylla gaps på vad som hellst som inte har en direkt struktur i kroppen (nurgle demoner). Smt allting där du helt enkelt bara bygger vidare på en sträng av någonting som redan finns
Får du gärna göra! Kommer snart upp en bild på min relativt konverterade Haemonculus när den är klar
Kolla mjhobby.se har butik i Västberga industriområde.Nurgle skrev:Haha, en sak i taget. Först gå sedan springaGrudge skrev:Kul att läsa om din resa! Nu kan du ju köpa lite Orker och lite plasticard, och så är det bara att börja scratchbygga lite fordon, så öppnar sig en helt ny värld...första steget är nog en del av en modell så jag inte tar mig vatten över huvudet. Tips på bra ställen för plasticard emottas tacksamt. Samt vilken tjocklek som är att rekommendera för exempelvis rem till boltgun.