p94, Acts of Faith listar ett antal ICs som ger +1. Celestine står med bland dem. p103 står hon också som IC. Bara på p85b som hon inte gör det, och som Jon sa, ingen anledning att ha Acts of Faith reglen om hon inte ska vara IC.
Är man rädd att hon flyr kan hon ju gå med vanliga Battle Sisters, eftersom de har en Act att regroupa oavsett alla vanliga restriktioner, eller med Celestians som ju har en Act som ger Fearless.
Överlag tycker jag nya systrarna ser relativt billiga ut och alla deras SC är väldigt prisvärda. Särskilt priset de betalar för enheter med BS4 special weapons är väldigt lågt, särskilt med tanke på att de bär power armour.
Jag är inte bitter att 4 heavy bolter Retributors kostar 85p (minimum enhet) och har 6+ invo samt ofta rending, medan lika många figurer och lika många heavy bolters till mina CSM Havocs kostar 135p...
systrar i white dwarf
-
Johannesson
Re: systrar i white dwarf
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Retributors är skitbra men det är väl vanliga systrar som blev cpdyra?
15p för mycket per scoringsysterenhet är väl iofs inte så farligt när du tar Celestine som kostar 100p för lite.
Efter att ha tänkt efter lite är jag positivt överraskad av systerlistan efter allt whine.
Efter att ha tänkt efter lite är jag positivt överraskad av systerlistan efter allt whine.
-
Johannesson
Nope, billigare än förra codexen, i alla fall om man ska ha samma wargear. Sänkt från 14p till 12p.lurräven skrev:...men det är väl vanliga systrar som blev cpdyra?
Sister Superior i nya är som en Veteran Superior i gamla, fast inkluderad i grundpriset.
Priset för hennes vapen options är samma eller billigare.
Heavy Flamers är 8p dyrare, men de har fått möjlighet till (billig) Heavy Bolter och Multi-Melta.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Hmm, jag måste ha blivit färgad av något internetrecension någonstans. Nu när jag kikar i pdfen ser det inte jätteilla ut men inte så mysigt som Grey Knights blev.Johannesson skrev:Nope, billigare än förra codexen, i alla fall om man ska ha samma wargear. Sänkt från 14p till 12p.lurräven skrev:...men det är väl vanliga systrar som blev cpdyra?
Sister Superior i nya är som en Veteran Superior i gamla, fast inkluderad i grundpriset.
Priset för hennes vapen options är samma eller billigare.
Heavy Flamers är 8p dyrare, men de har fått möjlighet till (billig) Heavy Bolter och Multi-Melta.
Systrarna har gått från 11p styck till 12p styck (nu får man frag&krak på köpet, vilket kostade +3p förut fast det var helt värdelöst att köpa till). Men 10-man med Veteran Superior vilket var det man spelade ligger på ungefär samma kostnad då priset på veteranen är billigare 5p inbakat istället för 10-15-ish valfritt. De har dock tappat en hel del förmågor, deras gamla faiths var oftast bättre, men hade striktare restriktioner i hur man använde dem och hur mycket man kunde använda dem.
Alexander Merinen
Jaha, det får väl bli så att jag handlar en %&¤# Celestine och testmålar under tiden som vi väntar på en riktigt bok...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- speedfreek
Men jag kommer fan inte köpa 20 sisters...