Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Tack alla!! :D :wub: :wub:

Det vore ju inte vidare ansvarstagande att skicka in ett gäng Neophyter till strid utan en rutinerad ledare som pekar åt vilket håll de ska springa och dö, så nu har de fått en sådan! Modellen är från Wargames Exclusive, vilka åtminstone postar sina paket från Ukraina.

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Åh herrejösses vad ballt! Jag har spanat in de modellerna och just damerna i skärmmössa. De kändes lite halvt nattlektyrsglättiga tyvärr men du har gett henne återupprättelse så det heter duga. Riktigt fränt som vi sa i hembyn!

BoBo

Inlägg av BoBo »

Gillar verkligen dina mörka cultister!!
Top notch

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Snyggt!
Har precis den modellen grundad till ens dkok, fast den andra byssan i näven :>
Gruppbilden ser verkligen ut som de menar allvar! (=

Får en fråga hur ni fick till det rinnande blodet från svärdet?
Är det hederligt trälim lr vad är hemligheten? :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:Åh herrejösses vad ballt! Jag har spanat in de modellerna och just damerna i skärmmössa. De kändes lite halvt nattlektyrsglättiga tyvärr men du har gett henne återupprättelse så det heter duga. Riktigt fränt som vi sa i hembyn!
Tack! :D
Håller med dig, de har en doft av 80-talets hemliga tidningsgömma, men samtidigt har flera av dem en attityd i posen som inte är att bråka med. Min sambo, skönt okänslig för modern hysteri, tyckte det var en cool modell och då har den passerat filtret som icke stötande. :mrgreen:
BoBo skrev:Gillar verkligen dina mörka cultister!!
Top notch
Tack! :D
Leffegnu skrev:Snyggt!
/.../Får en fråga hur ni fick till det rinnande blodet från svärdet?
Är det hederligt trälim lr vad är hemligheten? :)
Tack!
Blodet är väldigt enkelt: Ryck ett hårstrå, limma fast med en dutt superlim, klipp i önskad längd. Blaska på GW's "Blood for the Blood God" i flera omgångar, sen är det klart!

Jag skämmer bort mina Neophyter.. Först fick de en ledare som pekar med hela handen, nu fick de även en transport!
(Jag förväntar mig många rullade 6or som tack.)
Jag köpte en begagnad Chimera för vad jag tyckte var ett bra pris (160kr), bytte ut lite delar och målade om den.
Här är nu min första stridsvagn på över 10 år! :mrgreen:

Bild

Bild

Bild

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Tack för tipset om blod-görandet =)

Snice din fru godkänner modellen haha :D

Häftig tank!
Tycker ni borde göra fler än med 10 års mellanrum faktiskt :)

Nääääästan en tycker tornet borde ha något slemigt, slibbigt-ish som rinner ur gapet ner lite lätt över fronten på tanken. Någon färg som riktigt pitchar.
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Hallå Kaptenen.

Jag tycker du bommar Grim dark-känslan med Chimeran. Gubbarna är mer åt ett daskigt realistiskt färgschema medan Chimeran känns mera seriealbum i färgvalet. Lite synd tycker jag men det är ju du som bestämmer...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag håller med Röde.

Genomförandet är snyggt och lite häftigt, men känns inte alls som det passar de andra.. En stor sliten borr på turreten med pipan stickande ut dock, grime och smuts och slitage, då snackar vi ;)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack!

Jo den är absolut inte grimdark eller i samma stil som gubbarna, där håller jag med er!
Det är en medveten skillnad, jag gillar att ni påpekar att de inte matchar!

Min tanke med målningen är att följa fluffet, och att min armé är fångad precis efter uprising.
Kultister, och värre saker, kommer upp i dagsljus och när folket vänder sig till militären för beskydd har de spenderat helgen med att måla om och pimpa sina fordon och skjuter nu befolkningen i ryggen.

Neophytherna har varit nere i gruvorna i flera år och ser ut därefter.
Chimeran är nyss tillfixad, men har mest patrullerat gatorna och bevarat freden i stan de sista åren.
Den kommer inte att vara deras transport i slutändan, de ska åka smutsig Goliath som också körts runt nere i gruvorna.

Kort och gott så kommer min kult att bestå av tre sorters styrkor, precis som det beskrivs i codexen.
- Traitors, som igår var en del av samhället. Rena och fina, dessa kommer att gå i lila.
- Hybrider, som stormar fram från underjorden. Smutsiga, såsom denna första enhet.
- Genestealers och liknande. Har inte bestämt deras färgschema ännu.
Senast redigerad av 2 Kaptenen, redigerad totalt 26 gång.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Coolt fluff :) Spännande att följa.

Edit: frågan försvann visst - är detta fluffet nytt med kultister i underjorden och lanserat i samband led codexen eller finns allt med sen tidigare? Nu blottar jag min eventuella okunskap. Får väl skylla på att jag fokar på att plöja ultramarineböcker.

Skriv svar