Kan va så, men då finns det ingen given 3e grejj i GK som är überbruten utan det är en jäfla massa saker som är typ lika bra vilket gör att det blir svårt o få in i mallen.Tadaotoko skrev:@thewatchman håller med om att det är en av de starkaste buildsen i spelet men coteaz är inte nyckeln till builden. Beroende på tycke och smak så finns det i min mening många olika tillvägagångssätt. Personligen använder jag väldigt sällan Coteaz då han flyttar henchmens till Troops och oftast vill man ha sex femmor i psybacks. För att då också kunna få henchmens behöver man vanlig inquisitor. Där finns det tre bra alternativ. Budget, Psycannon eller beamer. Alla dessa tycker jag förtjänar lika mycket minus som coteaz då de till listans helhet tillför lika mycket (på olika sätt) för sina poäng.
Uppdaterat förslag Feedback tack
- theWatchman
Re: Uppdaterat förslag Feedback tack
imp skrev:Tycker inte Draigo ska vara med. Har mött Draigo och 10 palladiner två gånger på turneringar. Första gången gick det inte så bra, men det berodde mest på att Draigo klarade 35 saves i rad (vilket gjorde att palladinerna överlevde rätt mycket längre än de skulle gjort, en av dem hela matchen). Andra gången nu på BSK, men mina eldar, Draigo dog (palladinerna också).
Lash of subbmission är ingen höjdare mot eldar. Men den är såpass bra i andra matchups att den får minus. Draigo+palladiner är sjukt hårt mot de flesta marinelistor. Därför borde den kombon ha minus.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Är ju en ny codex så allt är ganska lika bra. Men tror nog Draigo borde ha ett minus. Den bästa draigo listan jag kan tänka mig skulle ändå bara hamna på -1 ifall draigo + paladiner gav minus och det är där den borde ligga enligt mig.theWatchman skrev:Kan va så, men då finns det ingen given 3e grejj i GK som är überbruten utan det är en jäfla massa saker som är typ lika bra vilket gör att det blir svårt o få in i mallen.Tadaotoko skrev:@thewatchman håller med om att det är en av de starkaste buildsen i spelet men coteaz är inte nyckeln till builden. Beroende på tycke och smak så finns det i min mening många olika tillvägagångssätt. Personligen använder jag väldigt sällan Coteaz då han flyttar henchmens till Troops och oftast vill man ha sex femmor i psybacks. För att då också kunna få henchmens behöver man vanlig inquisitor. Där finns det tre bra alternativ. Budget, Psycannon eller beamer. Alla dessa tycker jag förtjänar lika mycket minus som coteaz då de till listans helhet tillför lika mycket (på olika sätt) för sina poäng.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
- theWatchman
Nja, 3 dread är alltid givet. Men sen är det om man ska gå vägen om Draigo eller Coteaz. Jag tror Coteaz med massa henchmen i bilar + purifiers i bilar är bättre.Tadaotoko skrev:Är ju en ny codex så allt är ganska lika bra. Men tror nog Draigo borde ha ett minus. Den bästa draigo listan jag kan tänka mig skulle ändå bara hamna på -1 ifall draigo + paladiner gav minus och det är där den borde ligga enligt mig.theWatchman skrev:Kan va så, men då finns det ingen given 3e grejj i GK som är überbruten utan det är en jäfla massa saker som är typ lika bra vilket gör att det blir svårt o få in i mallen.Tadaotoko skrev:@thewatchman håller med om att det är en av de starkaste buildsen i spelet men coteaz är inte nyckeln till builden. Beroende på tycke och smak så finns det i min mening många olika tillvägagångssätt. Personligen använder jag väldigt sällan Coteaz då han flyttar henchmens till Troops och oftast vill man ha sex femmor i psybacks. För att då också kunna få henchmens behöver man vanlig inquisitor. Där finns det tre bra alternativ. Budget, Psycannon eller beamer. Alla dessa tycker jag förtjänar lika mycket minus som coteaz då de till listans helhet tillför lika mycket (på olika sätt) för sina poäng.
- speedfreek
Hur många minus får det vara på en och samma lista?
Tycker GK bör få minus för följande:
-1 Bilspam
-1 Draigo
-1 10 paladins+scoring (alltså Draigo eller Grand Master)
-1 2+dreads
eventuellt minus för purifiers
eventuellt minus för många dödskultister
Det är en på många sätt mycket bättre bok än många andra, så den bör kunna få minus på fler sätt.
-1 Bilspam
-1 Draigo
-1 2+dreads
Det är en på många sätt mycket bättre bok än många andra, så den bör kunna få minus på fler sätt.
GK är ju bra med Strike Squads i bilar, Purifiers i bilar och Henchmen i bilar. Vad ni än kompar bort så tvingas man ju bara spela en av de andra varianterna.
Personligen vill jag spela Purifiers+Coteaztroops, så kompa inte bort det, tack.
Personligen vill jag spela Purifiers+Coteaztroops, så kompa inte bort det, tack.
- theWatchman
Köra man dåspeedfreek skrev:Hur många minus får det vara på en och samma lista?
-1 Bilspam
-1 Draigo
-1 2+dreads
Darigo and/or Coteaz
Dreadar
Bilar
så får alla hårda builds minst -2 vilket är bra. Coteaz-builden åker eventuellt på -3 vilket är bra då den troligen är den bästa. Det borde alltså funka fint.
- speedfreek
Eller förresten.
GK ska nog bara få minus för Crowe och Grand Master, för jag ska ju spela GK nästa år och kan tänka mig att använda allt annat.
(men som Tadaotoko säger är det inte Coteaz som är problemet i sig, utan att han frigör en massa poäng till allt annat bra, så sätt dit det istället för honom)
GK ska nog bara få minus för Crowe och Grand Master, för jag ska ju spela GK nästa år och kan tänka mig att använda allt annat.
(men som Tadaotoko säger är det inte Coteaz som är problemet i sig, utan att han frigör en massa poäng till allt annat bra, så sätt dit det istället för honom)
-
Desertlord
Blood Angels.
Ni räknar fortfarande inget minus för Command Squad med FnP då de är nästan lika bra som Prästen?
Ni räknar fortfarande inget minus för Command Squad med FnP då de är nästan lika bra som Prästen?
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0
Nästan lika bra?? att inte kunna byta enhet (som om enheten man sitter i håller på att bli utskjuten så hoppar man in i en annan större) eller sitta i samma transport som enheten man vill buffa mest är en ganska stor nackdel. Det är inte direkt svårt att skjuta ut 5-man även om de har FnP, 5-man gör också att man tvingas lägga fler wounds på själva prästen.
Om mallen pushar på att använda Honor guard-präster istället för riktigt gör den ett bra jobb enligt mig.
Om mallen pushar på att använda Honor guard-präster istället för riktigt gör den ett bra jobb enligt mig.
Alexander Merinen