Space Wolves som inte är grå

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
kvarntobben

Re: Space Wolves som inte är grå

Inlägg av kvarntobben »

Jag har funderat och backar på det jag menar även om jag ändå tycker att man ska måla ett chapter efter sin commander.

Vill helst att markings ska vara samma som den armén.
Det finns bara en regel some det viktigaste
Att man ska ha trevligt när man spelar.
Anders

Yautja

Inlägg av Yautja »

Nu får man ju nästan dåligt samvete för att man har en målad Salamanders armé som då och då använder Vulkan (som är hans modell målad i Salamanderfärger)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Jag tycker att det är OK att spela sitt eget chapter/successor chapter etc. med vad commander man känner för, detta för att repressentera hur de fungerar i strid. Vore t.ex. tråkigt om en kille har gjort en Marauder-armé (gula successors till White Scars) inte fick spela Khan för att de var gula.

Jag tycker också att det är OK att spela chapters med special-HQ utan dessa, t.ex. salamanders utan Vulkan eller Ultramarines utan Calgar/tigirius/etc.

Det jag inte tycker är OK är att spela ett befintligt chapter på annat sätt än vanilla-commanders eller deras egen commander och/eller deras eget codex. Har man byggt sig en Raven Guard-armé får man nöja sig med vanilla HQ och Shrike, har man byggt en space-wolf armé får man snällt hålla sig till deras 'dex och Imperial Fists, tycker jag, inte ska få komma med Vulcan i täten. (Undandtaget kan få vara DA eftersom deras dex är precis vanliga marines fast sämre och åt andra hållet death wing då detta är enda sättet att representera ett första kompani.)

Detta uppmuntrar, som bonus, till att det kan vara lite fördelaktigt att hitta på ett eget chapter vilket oftast är kul att se.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Jag är av uppfattningen att man alltid ska göra ett eget chapter och spela med de chapter-regler man vill.

Jag tycker det blir roligare att måla, roligare att möta och mer variation på hur armérna ser ut.
Dessutom så ska det ju finnas 1000 chapters, de som finns officiellt från GW är inte så många, de som det finns mer än ett färgschema till är ännu färre. Att säga att ett chapter inte har något successor-chapter köper jag inte heller som ett motargument. Detta eftersom det mycket väl kan finnnas ett chapter som fungerar på ett sätt som är oerhört likt (om inte annat så för att nån precis hittat på ett sånt chapter).
En bild säger mer än 1000 kaniner

Mutt

Inlägg av Mutt »

Var står det att space wolfs ska vara grå?

Edit: I reglerna dvs, inte i fluffet.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Skön retorik. Det kan ju tillämpas till allt.
T ex, var står det i reglerna att en Landraider in är 9 meter lång?

hansson

Inlägg av hansson »

Retoriken i sig är sund, men målning har aldrig haft någonting att göra med regler.

Och det står i regelboken vilka figurer som är tillåtna (specifikt ska man använda Citadel figurer om jag minns rätt, och är ganska övertygad om att reglerna även reglerar vilka av dessa man använder och till vilket syfte), hur man ska hantera konvertering, olika baser, etc (om jag tolkar din fråga rätt).

Mutt

Inlägg av Mutt »

Silversixx skrev:Skön retorik. Det kan ju tillämpas till allt.
T ex, var står det i reglerna att en Landraider in är 9 meter lång?
hansson skrev:Retoriken i sig är sund, men målning har aldrig haft någonting att göra med regler.

Och det står i regelboken vilka figurer som är tillåtna (specifikt ska man använda Citadel figurer om jag minns rätt, och är ganska övertygad om att reglerna även reglerar vilka av dessa man använder och till vilket syfte), hur man ska hantera konvertering, olika baser, etc (om jag tolkar din fråga rätt).
Som Hansson skriver så står det i reglerna angående conversions (9 meter långa landraiders) att dessa ska godkännas av motståndaren innan slaget. Målning berörs däremot mig veterligen inte alls i reglerna.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Jag var nog inte helt tydlig med min bittra ironisering.
Klart man kan måla sina Space wolves svarta, det lär garanterat ingen bry sig om (även om man har Iron Hands markeringar på gubbarna t om!).
Min poäng är att fram till april så tycker en massa människor att SW är häftigast i världen, sen är det bara Argos kvar när folk hoppar över till att spela Blood Angels (om nu den codexen skulle vara bättre än SW, jag är tveksam).
Det är den grejen som jag tycker är löjlig.

Joey_Boy

Inlägg av Joey_Boy »

Jag kan tycka det är lite beroende på. Vill nån som spelar t.ex Imperial Fist spela med sitt first company och då väljer att använda Deathwing regler för detta så ser jag ser som helt okey. Vill samma Imperial Fist spelare helt plötsligt använda reglerna för BA/SW så är jag inte lika pigg på det dock. För mig handlar det mer om vad du gör med reglerna...

Fast om du hittar på ett eget färg och chapter som inte finns så tycker jag att du kan använda vilka regler du vill utan att det är något som helst fel med det!

Skriv svar