LBK-mallen 1.5
Re: LBK-mallen 1.5
HAHAHA - stackars Mohlie undra hur många Tau matcher han spelat, typ 6...
Ja, hela metat är igen trasigt, Tau/eldar har kommit in och helt dominerat tidigare balanserade släpp, detta troligen för att balansera ut Crons/GK som innan dessa släpp egentligen varit de bästa codexarna länge, men nu har dom lyckats lägga lite väl mycke bly i vågskålen igen.
Tror dock att dessa nya yber skytte codexar kommer balanseras lite av SM och att man lär sig spela mot codexarna som faktiskt är ganska "nya" på turnerings scenen i Svea.
Vad man en gör, börja inte skrik och kompa bort codexarna, för då lär vi oss aldrig spela mot det, försök med små medel balansera upp dom lite så dom inte är så vidrigt bra som dom e just nu =)
Flogger har fel - riptide enhet e coolt =)
/D
Ja, hela metat är igen trasigt, Tau/eldar har kommit in och helt dominerat tidigare balanserade släpp, detta troligen för att balansera ut Crons/GK som innan dessa släpp egentligen varit de bästa codexarna länge, men nu har dom lyckats lägga lite väl mycke bly i vågskålen igen.
Tror dock att dessa nya yber skytte codexar kommer balanseras lite av SM och att man lär sig spela mot codexarna som faktiskt är ganska "nya" på turnerings scenen i Svea.
Vad man en gör, börja inte skrik och kompa bort codexarna, för då lär vi oss aldrig spela mot det, försök med små medel balansera upp dom lite så dom inte är så vidrigt bra som dom e just nu =)
Flogger har fel - riptide enhet e coolt =)
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Nya SM kan ju bara komp-balanseras gentemot andra listor. De är ingen lösning på tau/eldar metat, då de bara påverkar de som faktiskt kommer spela SM.
Jag tycker som Daniel att man istället för att komp-gimpa och förstöra Tau och Eldar bör släppa upp kompen på de svagare arméerna rejält.
Jag tycker som Daniel att man istället för att komp-gimpa och förstöra Tau och Eldar bör släppa upp kompen på de svagare arméerna rejält.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det stora problemet med det är ju att dom dåliga arméerna inte kan tävla mot en "balanserad" tau/eldar lista även om dom får ta exakt vad dom vill. De nya böckerna skall inte strypas sönder men dom måste åtminstonde ner på en nivå där en okompad lista från ett dåligt codex kan ha en chans mot dom på kompat.Ancalagon skrev:Nya SM kan ju bara komp-balanseras gentemot andra listor. De är ingen lösning på tau/eldar metat, då de bara påverkar de som faktiskt kommer spela SM.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ja!Ancalagon skrev:Jag tycker som Daniel att man istället för att komp-gimpa och förstöra Tau och Eldar bör släppa upp kompen på de svagare arméerna rejält.
En bild säger mer än 1000 kaniner
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Vill man vinna mot tau så skall man ta med barrage vapen. Bomba bort markerlights/etheral/viktiga saker(funkar för mig iaf).
Eldar vette fan, har inte spelat så mkt med eller mot dem. Men nått kommer man säkert på... Allies ger mkt möjligheter. Att vara snabb och slå dem på munnen har funkat för en del.
Ett som e säkert är att spelar man samma saker som man gjorde i 5:e kommer man ha uppförsbacke.
Mina åsikter i korthet. Ny mall kommer och Tau/Eldar e rätt bra trampade på.
Ps.
Bra sagt Daniel!
Eldar vette fan, har inte spelat så mkt med eller mot dem. Men nått kommer man säkert på... Allies ger mkt möjligheter. Att vara snabb och slå dem på munnen har funkat för en del.
Ett som e säkert är att spelar man samma saker som man gjorde i 5:e kommer man ha uppförsbacke.
Mina åsikter i korthet. Ny mall kommer och Tau/Eldar e rätt bra trampade på.
Ps.
Bra sagt Daniel!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Vem fan är Daniel?
Gustav skrev:Vem fan är Daniel?
Vettifan. Tror det är han som designade Forge Worlds Lord of Change, han hette Daniel någonting.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Myt!
Wax on, wax off liksom.
Wax on, wax off liksom.
Det kan va jag? Kan vara en herrans massa andra åxå. Man får 809 000 000 hits på google. Om man söker sig till en större betydelse så är Daniel är ett hebreiskt mansnamn (Daniy'el) (דניאל) med betydelsen 'Gud är min domare'.. vilket ingen 40k domare verkar haja!
I am only Judged by god, that is how good I am at 40k!!
I nutida sammanhang är det ett vanligt förekommande namn:
1992 var Daniel det femte vanligaste tilltalsnamnet bland nyfödda pojkar
Men i själva verket är det denna man jag är: Daniel var en av profeterna i Gamla testamentet. Se Daniels bok (också känd som den senaste och hetaste codexen! 40ks regelbok, samtlig tactica skriven om 40k på internet)
Med ödmjuka hälsningar
Papa D(aniel) 40k profet och endast dömd av Gud!
I am only Judged by god, that is how good I am at 40k!!
I nutida sammanhang är det ett vanligt förekommande namn:
1992 var Daniel det femte vanligaste tilltalsnamnet bland nyfödda pojkar
Men i själva verket är det denna man jag är: Daniel var en av profeterna i Gamla testamentet. Se Daniels bok (också känd som den senaste och hetaste codexen! 40ks regelbok, samtlig tactica skriven om 40k på internet)
Med ödmjuka hälsningar
Papa D(aniel) 40k profet och endast dömd av Gud!
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten