Det blir nog bra.Jocke Rapp skrev:Vad borde Marbo kompa då? -3?
Imperial Guard
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Imperial Guard
Marbo är bra på -2 komp. Han är verkligen inget obvious pick.
-
ZimmeZitron
Eller möjligtvis -2,5 kanske...
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."
- Sergio Ramos
- Sergio Ramos
Tar Man Marbo gör man det för att man tycker han är rolig - inte för att man tror att han faktist kommer att kunna utföra något. Trots alla special rules och utrustning han har så är han fortfarande en ensam imp med två wounds. Han dör av nästan vad som helst som assaultar honom.
Jo. När han spelar mot nids, slänger en ordnance instant kill mot allt T4 och sedan tvingar nid spelaren till att vända en enhet för att döda han i närstrid och förlora lite folk mot hans poison-vapen då han står säkert i skydd så känns han verkligen som ett svårt val.
Jag tror på -3. Minst. Han är galet bra. Visst. Han kanske inte gör så bra ifrån sig alltid men det är inte alltid säkert att abbadon gör heller... Som skrivet innan tror jag på att man måste kompa lite efter potentialen. Bara genom att potentiellt kasta en ordnance som från ett hål som inte det finns cover från gör att man måste anpassa en rätt stor del av sitt spelande till den potentialen.
Jag tror på -3. Minst. Han är galet bra. Visst. Han kanske inte gör så bra ifrån sig alltid men det är inte alltid säkert att abbadon gör heller... Som skrivet innan tror jag på att man måste kompa lite efter potentialen. Bara genom att potentiellt kasta en ordnance som från ett hål som inte det finns cover från gör att man måste anpassa en rätt stor del av sitt spelande till den potentialen.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Att han har T3 och 2 wounds och är en killpoint gör att han borde kompa ett snällare än vad egge föreslår. dvs -2
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Marlbro röda är galet skön... men allvarligt -2, -2,5 eller -3 för en 65p kille.... WHO CARES!!!!!! Han e skön och borde va given i alla listor... Rambo for the win!! Jag säger ge han +1 i komp så jag ser honom oftare.... Seriöst så tycker jag -2 känns lagom, -3 e åxå ok, men som sagt de spelar lite roll så låt han ligga kvar. I min senaste match mot honom dödade han 1 Librarian, 5 Dödskompanister och shake:ade en furioso om jag mins rätt...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Jag kan hålla med Egge att han kan vara jättebra mot nids. Räknas hans envenomed blade som ett närstridsvapen förresten? Har han fem attacker när han inte chargar?
Jag har en fråga till: 50 kombinerade guardsmen men 5 powerweapons och kommissare med powerweapon... ger det -23?
Jag har en fråga till: 50 kombinerade guardsmen men 5 powerweapons och kommissare med powerweapon... ger det -23?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Nope får det till -18n00bn skrev:Jag kan hålla med Egge att han kan vara jättebra mot nids. Räknas hans envenomed blade som ett närstridsvapen förresten? Har han fem attacker när han inte chargar?
-12 för comissar
-6 för powerweapons