Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Turneringar i Norrköping

Moderator: Snot

Yaamen

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av Yaamen »

Hallå!

Jag är glad att det blev 3 timmars matcher istället för 2.5, men jag sticker ut nacken och undrar - kan vi inte köra 3 matcher på lördagen och 2 på söndagen? Det blir en extremt lång lördag annars.

Mitt förslag;

* Avsluta lördagen efter match #3 med en gemensam middag utan deadline.
* Börja söndag med frukost 08, och första matchen (#4) 09.00 - 12.00. Ta en kort bensträckare och börja sista matchen (#5) 12.15 för att vara klar omkring 15.00 med prisutdelning etc. Då hinner alla hem i god tid för arbete eller skola måndag morgon.

Vad tror ni? 3 Lördag, 2 Söndag istället för 4 Lördag, 1 Söndag?

// Danne
Verkar vara en mycket bra ide!

janne84

Inlägg av janne84 »

Tycker också att det låter som en bra ide.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jag spelar hellre 4+1 då jag skall åka en bit på söndagen samt jobba på måndagen.

4 matcher på en dag, sållar bara agnarna från vetet :twisted:
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

troligt skrev:Börja söndag med frukost 08, och första matchen (#4) 09.00 - 12.00. Ta en kort bensträckare och börja sista matchen (#5) 12.15 för att vara klar omkring 15.00
Folk behöver lunch. Hellre då en timmes lunch och vara färdig innan 16:00.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Stormshadow

Inlägg av Stormshadow »

En fin ide, men den kom lite för sent. Jag kan bara spela en mach på söndagen på grunda av mitt tåg som går runt 14. Jag skulle bli ledsen om jag tvingades lämna walkover.

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Ingen dålig idé, men det känns lite sent att ändra schemat nu. Många har nog som mig planerat tidig hemresa.

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

När kommer missions? Skulle vara kul att få se dem innan listan ska vara inne...

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Missions är i stort sett klara. Jag har haft lite fullt upp på sistonde, och inte hunnit "renskriva" dom i ett fint häfte. Men en rough sketch kan jag ju lika gärna skriva här:

Reglerna kommer inte ändras, men ett häfte dröjer nog några dagar till.

Victory points används endast för att undvika drawresultat. Om 3-3 uppstår i VP, så kommer VP spela in. Om en spelare då har 400 mer VP än sin motståndare, så är detta en vinst med 4-2 istället. Annars är det kvar på Draw.

Vi kommer använda ett 6p zero-sum system, så det kan aldrig bli mer eller mindre än 6 VP per match.

Varje mission är uppdelat i 3 submissios, som vardera är värda 2p styck. Antingen 2-0 eller 1-1.

Några Regelboksmissions är moddade för att fungera bättre för vårt spelklimat. Några gamla godingar har lagts till för variation.

Mission 1:

Dawn of War
[*]Slay The Warlord (döda motståndarens, 2-0, bådas dör eller bådas lever, 1-1)
[*]First Blood (den första spelaren att få en helt destroyed (fly av räcker inte) får 2-0. I en teoretisk värld så kan det bli 1-1 om detta aldrig inträffar.)
[*]Quarters (den spelare som har flest controlled quarters vinner 2-0, vid lika 1-1. Räkna quarters som objectives markers du måste stå fully within. Reglerna för Denial units används också enligt fully within gällande quarters)

Mission 2:

Vanguard Strike

[*]4 Objectives, sätts upp innan deployment. Använd reglerna för Mysterious Objectives. (flest 2-0, lika 1-1)
[*]Linebreaker (Den som har flest vinner 2-0, lika 1-1)

Mission 3:

Hammer and Anvil

[*]Meat Grinder (följ anvisningarna för quarters, fast man slåss endast om en 12" radie från mitten.)
[*]4 Objectives, sätts upp innan deployment. Använd reglerna för Mysterious Objectives. (flest 2-0, lika 1-1)
[*]First Blood (den första spelaren att få en helt destroyed (fly av räcker inte) får 2-0. I en teoretisk värld så kan det bli 1-1 om detta aldrig inträffar.)

Mission 4:

Dawn of War

[*]Linebreaker (Den som har flest vinner 2-0, lika 1-1)

Mission 5:

Vanguard Strike

[*]Quarters (den spelare som har flest controlled quarters vinner 2-0, vid lika 1-1. Räkna quarters som objectives markers du måste stå fully within. Reglerna för Denial units används också enligt fully within gällande quarters)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Izin

Inlägg av Izin »

Kan man fortfarande anmäla sig?

EDIT: Och hur ser det ut med målningspoäng? (Har inte hunnit modda inför 6:e och kan vara i behov av att skramla)
17,83

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

Skarp varning för att låta First Blood vara så stor del av poängen som 2pts av 6pts möjligt !

Nu när man inte får Reserva hela styrkan och är tvingad till att deploya på brädet ger rätt ofta slaget om vem som börjar en automatisk first blood, inte alltid men riktigt ofta.

SKall ni spela med first blood så här stort (det brukar vara 1vp av kanske 10vps) så faller det mycket på att borden har riktigt mycket LOS blockers.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Skriv svar