Zone Mortalis "A Tale..."
Re: Zone Mortalis "A Tale..."
@ Väktaren. Jag vill ha några av de andra hjälmarna. Ska vi dela på en ask? Tror det fanns 1st kvar när jag var förbi på Lekhuset senast.
Pillar vidare med mina Marines så sakteliga. Nr I och III är färdiga och Sgt börjar ta form. Har limmat dit lite etched brass på honom och en Dread benplåt idag. Bilder kommer snart...
Pillar vidare med mina Marines så sakteliga. Nr I och III är färdiga och Sgt börjar ta form. Har limmat dit lite etched brass på honom och en Dread benplåt idag. Bilder kommer snart...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- bolterochkniv
jag har terminator-axelskydd och kanske en hjälm att erbjuda för byte. pma om intresse finns!
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
@Röde: Visst det skulle fungera, ska se om jag inte kan ta mig in till stan nått nu under dagarna och kolla lite.
@Bolter: Du har PM
@Bolter: Du har PM
Och här har vi då lite bilder på min Sgt.
Vänster...

Höger...

Och framifrån...

Gruppbild med nr.1 och 3.

Och en gruppbild till...

Riktigt nöjd med ryggbanéret. Etched brass... Inte helt lättmålat men med lite pill så blev det ju helt OK.
Nu återstår en Boltergrunt och Missile launcher-typen för att Combat squaden ska vara komplett.
Just nu sitter jag och bygger en Ironclad-Venerable-korsning. Jag vill ha kvar sidoplåtarna på kroppen men ha dit en Ven.Dread-torso mellan dem.
Vänster...

Höger...

Och framifrån...

Gruppbild med nr.1 och 3.

Och en gruppbild till...

Riktigt nöjd med ryggbanéret. Etched brass... Inte helt lättmålat men med lite pill så blev det ju helt OK.
Nu återstår en Boltergrunt och Missile launcher-typen för att Combat squaden ska vara komplett.
Just nu sitter jag och bygger en Ironclad-Venerable-korsning. Jag vill ha kvar sidoplåtarna på kroppen men ha dit en Ven.Dread-torso mellan dem.
Och här kommer en WIP-bild på min Ironclad Dread.

Karvat isär två Dread-fronter och format en ny. Vill ha Venerable utseende på mittendelen men ha de kantigt mönstrade sidoplåtarna för att funka bättre med temat på fotfolket och Master of the Forge.
Edit: Har nu monterat hela Dreaden. Nu väntar den på dagsljus för grundning. Ska försöka komma ihåg det före jobbet någon morgon. Annars blir det till helgen.

Karvat isär två Dread-fronter och format en ny. Vill ha Venerable utseende på mittendelen men ha de kantigt mönstrade sidoplåtarna för att funka bättre med temat på fotfolket och Master of the Forge.
Edit: Har nu monterat hela Dreaden. Nu väntar den på dagsljus för grundning. Ska försöka komma ihåg det före jobbet någon morgon. Annars blir det till helgen.
Riktigt tuffa marines där Röde! Bra jobbat!
ANg. Terminators eller sgt, grunt och grunt med tufft cc vapen? Eller måste man ha en tuff bössa?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Ja vad tycker ni andra? Ska man få blanda Terminators i samma enhet? Jag är skeptisk. Jag tycker nog att man ska välja Assault eller vanliga.Arioch skrev:ANg. Terminators eller sgt, grunt och grunt med tufft cc vapen? Eller måste man ha en tuff bössa?
Inget blanda. Bara om man hittar grunkor får man blanda:) Var ju så jag mena jö
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
@Röde: Snygga marines. Jag gillar de små linjerna och mönstren i det gröna. Gör att det ser mer levande ut. Dock tror jag att de skulle må bra av att få några detaljer i en annan färg. Inte något stort, utan bara småsaker. Typ om du målade alla dödskallar benfärgade, eller målade nitarna på bröstplåten och axelskydden i metall. Då får man in något som bryter det vita lite mer.
Men det är som sagt en liten detalj på annars snygga modeller.
Men det är som sagt en liten detalj på annars snygga modeller.