Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion

Re: Captains Corner

Inlägg av Mortarion »

Riktigt cool rhino!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Mortarion skrev:Riktigt cool rhino!
Tackar! :)

Familjefoto!

Bild

Min World Eaters armé i sin helhet 190609: 329 poäng
HQ: Exalted Champion med Thunder Hammer
Troops: 8 Berzerkers med svärd & yxor, Champion med Power Fist, Icon of Wrath
Transport: Rhino med Havoc Launcher och Combi Flamer

Nästa enhet blir Fast Attack, en Forge World Blood Slaughterer of Khorne! :wub:

Bild

Filad, badad och klar för att byggas ihop!

Fotnot: För er fotokunniga, vitbalansen på de senaste bilderna är inte kokkobello, de står på ett creme-färgat papper, skulle kanske haft ett ljusgrått istället men nu är det som det är. :)

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Vilket härligt gäng! Ser ut som nästan vilken hejarklack som helst inom allsvenskan. :)
Championen blev ju bra. Sticker ut ur mängden på ett bra sätt. Och jag gillar effekten på hammaren.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Vilket härligt gäng! Ser ut som nästan vilken hejarklack som helst inom allsvenskan. :)
Championen blev ju bra. Sticker ut ur mängden på ett bra sätt. Och jag gillar effekten på hammaren.
Tack! :D
Det hade livat upp Allsvenskan med ett gäng 2,5 meter långa arga muskelmän på läktaren som skrek KILL! MAIM! BURN! och viftade med kedjeyxor och pistoler! :mrgreen:
Tack, jo jag är nöjd med den. Jag såg en bild på Instagram på en som målat smält metall på ett svärd, och försökte kopiera hans teknik.
Han var även snäll nog att ha postat en tutorial på sin Youtube kanal: https://www.youtube.com/watch?v=5rEWFTVYoLI&t=195s

Jag tror dock det är lite lättare med ett svärd, då det är så tydligt vad som är mitten och vad som är kanterna.
Varmt i mitten, svalare på kanterna, det var lite klurigt att översätta till en hammare med 5 sidor.
Det kunde gjorts tvärtom med varmast mot mitten, eller kanske med varmast i mitten på varje sida och svalare längst alla edges, jag funderade på både de sätten men bestämde mig för att köra på varmast på slagytan.

Blood Slaughteren är ihoplimmad och grundmålad, men inte mycket mera.
Han kändes väldigt ostabil på sina spindelben så jag ville ha en bas, men kontaktytan mot en bas skulle bara bli några kvadratmillimeter då han balanserar på tåspetsarna likt en ballerina..
Jag norpade en perfekt bas ur gömmorna, den ovala basen Carnifexen i Overkill-lådan av någon outgrundlig anledning kom med. :lol:
På den basen så satte jag dit en bit av en transparent pensel (panduro) som stöd och så borrade jag hål i botten på Slaktaren.
Det kommer att bli bra!

Bild

Skallar, stenar, kedjor, bränt gräs, askfärgat - KILL! MAIM! BURN!
Det blev en passande bas till en Daemon Engine of Khorne tycker jag!

Nu är planen att måla klart alla 4 benen, undersidan och "höftleden" på Slaktaren, sedan limma fast honom på basen och därefter måla resten.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Det går framåt med Blood Slaughterern! :)

Bas, ben, leder och bakkropp klara
Lite finputs på ansiktet kvar, samt skalen och armarna.

Bild

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Ser bra ut tycker jag. Basen var ju riktigt trevlig. :-)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Ser bra ut tycker jag. Basen var ju riktigt trevlig. :-)
Tackar! :)

Klar med min Blood Slaughterer of Khorne!

Bild

Bild

Bild
Jag hade inte riktigt förstått mekaniken innan jag byggde ihop den här modellen.
Daemon engines är alltså maskiner där de låser in en arg demon som sedan får veva loss som ett med maskinen.
Överlever maskinen striden så drar de ut demonen igen och sparar den på säker plats tills den behövs igen.

Bild

Bild

Nu blir det lite mera Berzerkers tror jag, måste ha mer fotfolk!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Den blev snygg! Pansaret blev klockrent som vanligt. Gillar skiftningarna. En rätt rolig modell. Trots att det framgår ganska tydligt att det är värsta mördarmaskinen så kan den fortfarande trippa fram på slagfältet lika graciöst som en konståkare. :D
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Blev ju bra det där!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gullberg_

Inlägg av Gullberg_ »

Shit vad najs! Det där är en riktigt snygg modell och målningen höjer den :wub:
Målade figurer / omålade figurer. 102/276