benmannen skrev:Stiiiiiliga knights och tack för battle reporten... En Warhound på plan!!! LBK touren blir tokigare och tokigare
Nja, de kommer att bli stiliga...
Ja LBK-touren är skoj... Jag hade samma känsla när jag gick in i samtliga matcher, att hur ska jag reda ut det här. En Warhound, 4 jinkande Flyrants med Haywire bössor och en jinkande bike och skimmer-armé... Men det gick ju bra...
Flogger skrev:Jinkande flyrants kan inte elda haywire dock
Nä men han kan ju Haywire'a först och jinka sen... Men han blev lite för sugen och förivrade sig. Han skulle gjort som Pärssi försökte med -att locka till sig en Knight i taget... -Om farbror följer med upp i skogen ska farbror få en sup-ish.
Och så åkte jag och Figge till Jönköping och spelade igår. Första gången jag testade Skitarri och Cult Mechanicus-delen av min armé. Det var riktigt skoj.
Spelade mot Figge en match som slutade drawish efter att vi tänkt in komp osv. Figge testade en Space Wolf lista inför TTT och den kompade aningen bättre än min lista, men jag var nöjd. Jag gjorde tyvärr en del felaktiga regeltolkningar som var till min nackdel. Någon enstaka till Figges nackdel också iofs. Men man lär sig... Lite av syftet med dagens övning faktiskt, bortsett att träffa Gobbarna.
Därefter var det dags för Floggers demoner. Sugigt motstånd för en armé som i stort är byggd för att möta 3+ arméer med mycket bilar. Men jag gick ut hårt och knep mycket poäng i början. Flogger tog i sin tur mängder av Maelstrom och nådde till slut också fram i närstrid. 13-7ish till Flogger. Bra ändå. Andra matchen någonsin med listan...
Jag tänker att jag inte skriver så mycket om deras listor ifall de faktiskt ska ta med dem till TTT.
Tredje matchen blev mot någon ny bekantskap för GOB som jag tyvärr glömt vad han hette. Han spelade en rätt snygg Ultra Marine armé. Jag gick ut hårt även här och fimpade tre enheter för honom i runda 1. Därefter hade han uppförsbacke och grym otur med tärningarna. Väl i runda 4 stod han inte ut längre och vi avbröt matchen.
Han hade Lvl 2 Libbe som hängde med en 10a Sternguards i Pod, 10 Tacticals i Pod, 3 Grav & Combi Grav Bikers, 5 Scouts i Storm, 5 Sniper Scouts och 8 Bolter Scouts, Dread i Pod, Las-Autocannon Dread och en 5a Devestators.
Slutsatsen jag drar efter dessa matcher är att det här är en armé jag kommer gilla att spela. Det är en glaskanon. Trixig men med stor potential.
Jag hade inte tänkt åka och spela i Varberg i år du jag har för mycket annat att göra. Nu fick jag en så trevlig inbjudan idag så jag har ändrat mig. Jag har egentligen inte tid att måla men va fan... Nu inleds operation Måla din j*vel hemma vid köksbordet.
Har plockat fram grejerna ur väskan och ställt på målarbrickan. Första ändringen är just limmad...
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 21 gånger.