Ismenos galenskaper

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Elevatorlake »

Grym snö!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Grym snö!
Tack!
Bättre bilder;
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Iambroborn skrev:Väldigt naturtroget. Sjukt snyggt gjort :)

Recept på snö/smältis?
Tack!
Busenkelt. Bakpulver och trälim-klassiker! Sedan lite AK-wash här och var för att smutsa ner och AK wet effects för att få det se blött ut. :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ser otroligt bra ut! Framförallt att du smutsat ned snön. Snö är ju i verkligheten sällan snövit, framförallt inte om den ligger på lera, men på baser brukar den ändå vara vit som det renaste av samveten :)

Riktigt bra wet effect också, ser verkligen våt ut. Måste kolla om jag köpte någon sådan i min ak-shopping spree för ett tag sedan.

Otrolig bas!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Ser otroligt bra ut! Framförallt att du smutsat ned snön. Snö är ju i verkligheten sällan snövit, framförallt inte om den ligger på lera, men på baser brukar den ändå vara vit som det renaste av samveten :)

Riktigt bra wet effect också, ser verkligen våt ut. Måste kolla om jag köpte någon sådan i min ak-shopping spree för ett tag sedan.

Otrolig bas!
Tack!
Roligt att du gillart. Man kan ju göra sådana där vykortsvita baser ock, men jag har en faiblesse för det smutsiga....

Grymt bra produkt det där. Måste skaffa en ny, det gick åt en massa på den här modellen. Pigmenten suger åt sig galet mycket av våteffekten, så det är åtskilliga lager som gäller. Sedan behövs det även flera lager för att bygga upp djup i pölar och så.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Snön som nästan ser smält ut, är det wet effects på snön eller har su trollat till det på något annat sätt?

Såg inte det när jag tittade på bilderna först men nu ser jag ju att du fått det att se ut som att snön på kanterna har smält. Det där är den bästa snöbasen jag någonsin sett!

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Skitsnygg! Hur blandar du/applicerar snön? Jag blandar lim och bakpulver till en grynig massa och applicerar med spatel. Efter det strör jag lite bakpulver över det hele. Undrar om du har någon bättre teknik? Blandar du i vit färg?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Och lägger du wet effects både på snön och leran eller mest på leran?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Snön som nästan ser smält ut, är det wet effects på snön eller har su trollat till det på något annat sätt?

Såg inte det när jag tittade på bilderna först men nu ser jag ju att du fått det att se ut som att snön på kanterna har smält. Det där är den bästa snöbasen jag någonsin sett!
Tack![PERSON WITH FOLDED HANDS]
Det är wet effect och på sina håll blandat med lite AK-wash. Det här är första gången jag gör en stor snöslaskbas så det var trial-and-error. Snön lades på innan pigmentwash mixen torkat ordentligt vilket gjorde det lätt att blanda allt eftersom.

Låter lite flummigt men det är så jag jobbar oftast..... :D make it up as you go along.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Olof skrev:Skitsnygg! Hur blandar du/applicerar snön? Jag blandar lim och bakpulver till en grynig massa och applicerar med spatel. Efter det strör jag lite bakpulver över det hele. Undrar om du har någon bättre teknik? Blandar du i vit färg?
Ingen färg, men snön blandades här och var med den ännu inte riktigt torra leran. Man kan ta i AK-washer i wet effect för att få olika nyanser.

Skriv svar