Zone Mortalis "A Tale..."

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
bluebird

Re: Zone Mortalis "A Tale..."

Inlägg av bluebird »

Mortarion skrev:@Röde: Snygga marines. Jag gillar de små linjerna och mönstren i det gröna. Gör att det ser mer levande ut. Dock tror jag att de skulle må bra av att få några detaljer i en annan färg. Inte något stort, utan bara småsaker. Typ om du målade alla dödskallar benfärgade, eller målade nitarna på bröstplåten och axelskydden i metall. Då får man in något som bryter det vita lite mer.

Men det är som sagt en liten detalj på annars snygga modeller.

Håller med, någon mer färg för att få den att poppa lite mer. Sen så skulle pistolgreppet kunna va målat... :)

Arioch

Inlägg av Arioch »

Har målat "klart" min cpt bilder kommer ... senare :) Detta är mycket mer motiverande för min målning än "vanlig" 40k... kul!
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Arioch

Inlägg av Arioch »

Så då bör det inte vara omöjligt att ha tre termosar, en sgt, en grunt och en med tex cyclone missil kastare?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
Väktaren

Inlägg av Väktaren »

Här har ni lite bilder på hur långt jag kommit med mina
Bild

Bild
Det fräckaste med HQ snubben är att det är en korrekt gard han håller med sitt svärd

Bild

@Arioch: Men...det var ju min idé att ha 3 termosar med cyclone :lol:

Vore lite kul om alla kunde posta sina tänkte elite val, sen kommer ju ingen enhet se lika dan ut trots att de gör det på pappret, kanske bara jag som vill vara lite speciell och inte ha samma :mrgreen:

Mattias Moraeus

Inlägg av Mattias Moraeus »

Så om jag vill ha närstrids termosar så får jag ta en sgt, en vanlig och en med hammare/storm shield? :wub:

Användarvisningsbild
Väktaren

Inlägg av Väktaren »

Fast närstrids terminators får ju blanda utrustningen som dom vill med klor och hammare. Så du kan nog ta alla med hammare om det tillåts

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Väktaren skrev:Fast närstrids terminators får ju blanda utrustningen som dom vill med klor och hammare. Så du kan nog ta alla med hammare om det tillåts
Det är klart han kan. Min erfarenhet, den lilla jag har, är dock att Assault Terminators inte är så heta som man tror i zonen. de är bra men inte sååå bra.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mattias Moraeus

Röde skrev: Det är klart han kan. Min erfarenhet, den lilla jag har, är dock att Assault Terminators inte är så heta som man tror i zonen. de är bra men inte sååå bra.
Men du vill jag ha assult terminatuos så jag får slåss i närstrid! 8-)

Användarvisningsbild
Blue_Ork

Inlägg av Blue_Ork »

Snyggt jobbat alla som postat bilder, jag ligger ordentligt efter...
Hur funkar cyclone missile launcher i zonen?
Jag står och väger mellan dread och 3 termosar med en assault cannon som elite-val. Min lascannon satte temat med skytte så jag tänkte fortsätta med det.

Mattias Moraeus

@Blue_ork: ta assult temenators, så kan du få aliera dig med mig! :D

Skriv svar