Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
imp

Re: Nya Grey Knights (work in progress)

Inlägg av imp »

daskad skrev:Här har du faktiskt lite fel..
Tror jag inte :roll:
En bild säger mer än 1000 kaniner

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Nu får ni skärpa er! Jag blir förbannad på riktigt!
Vad är ni för riksmongon som vill ge mera minus till GKSS och DK så de blir ospelbara? som det bär nu tycker jag ni kan ta RT- mallen och stoppa upp den någonstans.
/ nerd rage off.

Om man kollar listor så är det purifiers med crowe och coteaz som folk spelar med, lägg hellre minus där och lätta upp resten.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Stefan-RT skrev:Nu får ni skärpa er! Jag blir förbannad på riktigt!
Vad är ni för riksmongon som vill ge mera minus till GKSS och DK så de blir ospelbara? som det bär nu tycker jag ni kan ta RT- mallen och stoppa upp den någonstans.
/ nerd rage off.

Om man kollar listor så är det purifiers med crowe och coteaz som folk spelar med, lägg hellre minus där och lätta upp resten.
bara för att folk spelar på Coteaz och och purifiers borde man inte lätta upp resten. Tycker att kompmallen ser ganska bra ut som den gör just nu. Tycker inte att man ska kompa andra enheter snällare än vad de förtjänar bara för att folk har fastnat på två builds i listan. går att göra ganska många olika builds faktiskt som alla är lika bra bara att man får spela dem olika vilket jag tycker ät kul då man kan göra en lista som funkar på det sättet man vill spela.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Nefrums skrev:
kombat skrev: 2. Dreadknighten får väl nog anses som den bättre av dem. Men det är nog trygonen som är lite hårt kompad snarare än dreadknighten men man kanske ska öka dreadknihgten lite och minska trygonen.
Ja, båda är lite fär hårt kompade, jag är nöjd så länge dreadknighten kompar 1-2p sämre än trygonen...
tycker att de är typ lika hårda. trygonen är bättre på att komma fram till motståndaren och är svårare att undvika. sen är de olika bra mot olika saker. dock tycker jag att det är bättre att ha tre trevigoner än tre dredknights då det är väldigt mycket skytte som tervigonen kastar ut när den deapstrikar. och man kan ha den i ansiktet runda två.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Trygonen har ju mkt bättre fighting stats, säker deepstrike och fleet. Jag tycker den är bättre, men DK är billigare och mer poängvärd. Att dom kompar samma känns rimligt, då får ju Jeppa ändå bättre komp på trygonen med sitt sätt att räkna.

Användarvisningsbild
Schmii

Inlägg av Schmii »

Någon chans att listan kommer vara färdig innan helgen? Hade varit rätt najs.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Schmii skrev:Någon chans att listan kommer vara färdig innan helgen? Hade varit rätt najs.
Ja.

Tror den rent av är utlovad att komma redan idag (eller var det imorgon tisdag?)

Användarvisningsbild
Andy Grey

Inlägg av Andy Grey »

Yes, den är ute!

Min crowe-lista låg på 28 komp räknat efter utkastet och ligger nu på stadiga -25.5 Myyyysssigt!!

Tydligen dags att börja spela okompat med Gk's eller gå tillbaks till dubbla LR's.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

-1 för Dark Excommunication på en Libbe, en 5-poängsförmåga som förstör mer än någonting annat för demoner. Really?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Seregon skrev:-1 för Dark Excommunication på en Libbe, en 5-poängsförmåga som förstör mer än någonting annat för demoner. Really?
Och mot allt annat då?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Låst