Eldar Dread tutorial del 1.
Fick en finfin Dread sänd till mig (tack Eric!) och lovade i gengäld en tutorial, så här är del ett.
Först några av mina tankar om målning och Eldar á la Rogue Trader. Vi börjar med det sistnämnda. I tidernas begynnelse (ie 40K 1st ed) var Eldar läskiga och kom ofta i form av pirater när Imperiet träffade på dem. De hade rustningar som delvis bestod av sci-fi ribgbrynja och hade automatiserade fabriker spm skapade dödliga krigsmaskiner åt dem. Hur coolt som helst. Eldar Deeadnoughts var sålunda gjutna i ceramite och täckta av skyddande lager adamantium. Så, när jag målar tänker jag mig en maskin där färg pålagts över nån form av metall. (glöm wraithbone och annat trams!)
Så, först en grundspray. Jag använder en billack, den täcker bra, är billig och funkar fint i olika sorters väderlek. Därefter blandar jag Vallejo svart och metall till en mörk metallfärg. Detta blir alltså grunden, adamantium så att säga. Denna skyddas med ett lager mattlack, finns flera som funkar fint, just nu har jag en Vallejo.. När den väl torkat kan det roliga börja!

- ImageUploadedByTapatalk1439912314.356175.jpg (45.57 KiB) Visad 2041 gånger

- ImageUploadedByTapatalk1439912298.697288.jpg (40.62 KiB) Visad 2041 gånger
Sent from my iPhone using Tapatalk