GW färger

Har du hört det senaste från GW?
Gibber
Kontakt:

Re: GW färger

Inlägg av Gibber »

Saknar dock färgen "GW-profit - Green"
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

daskad

Inlägg av daskad »

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... cat820002a Där har ni en bra länk som GW lade ut idag
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Min gissning på varför de byter namn är att flera av konkurenterna har snarlika namn "ultra blue" istf "ultramarine blue" så de lättare kan locka över GWs kunder.

När de ändå uppgraderar hela serien passar de på att byta namn.

Jag gissar att konkurrenterna byter namn inom ett år. :)
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Jag är tämligen säker på att anledningen till namnbytet är att det är helt nya recept till alla färger. Iom att de inte längre är helt identiska med de gamla utan "bara" väldigt lika skulle det vara missvisande om de hade kvar samma namn.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

PatrikW

Inlägg av PatrikW »

Någon på warseer hade en teori om att det företaget som gjorde de förra färgerna äger recepten/namnrättigheterna till dom så de var tvungna att byta och därför är de inte är identiska utan bara "THE BEST MATCH" i jämförelsen.

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Har det skett någon prisförändring i och med det nya sortimentet?

Anton

Inlägg av Anton »

Burkpriset är oförändrat.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Om det inte är samma nyanser längre så känns det som om det sista argumentet att hålla kvar vid citadel-färger just föll...

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Mortarion skrev:Om det inte är samma nyanser längre så känns det som om det sista argumentet att hålla kvar vid citadel-färger just föll...
I'm with the judge on this one...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Per Andersson

Inlägg av Per Andersson »

Mortarion skrev:Om det inte är samma nyanser längre så känns det som om det sista argumentet att hålla kvar vid citadel-färger just föll...
Man slipper fortfarande de fånigt besvärliga Vallejo-flaskorna.

Sedan så har nyanserna ändrats vid vissa tidigare förnyelser av GW färgerna, även om man behållit samma namn. Dark Angel green i den gamla sexkantiga burken och i den med skruvkork var väldigt olika.

Skriv svar