Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Andy Grey

Re: Nya Grey Knights (work in progress)

Inlägg av Andy Grey »

Dagens I-lands problem: When facing 6st Psy-riflemendreads kommer de kompa -50 eller -60?
Man lär inte ha råd med något av alternativen.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Kul att ni kissat på alla förslag och alla diskutioner kring vad folk tycker att kompen på gk ska ligga på. Bra jobbat :(

Tyckte personligen att förslaget på kopmall som fanns från början var långt mycket bättre men det är väll bara att skita i att åka på kompade turneringar. Tur att LBK gör något vettigt i alla fall och lyssnar på vad folk tycker.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

daskad

Inlägg av daskad »

Tadaotoko skrev:Kul att ni kissat på alla förslag och alla diskutioner kring vad folk tycker att kompen på gk ska ligga på. Bra jobbat :(

Tyckte personligen att förslaget på kopmall som fanns från början var långt mycket bättre men det är väll bara att skita i att åka på kompade turneringar. Tur att LBK gör något vettigt i alla fall och lyssnar på vad folk tycker.

WORD!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker förslaget är helt ok förutom GKSS som kompar väldigt hårt. Men det får man väl byggarunt nu på lincon ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Jag har sjukt dåligt koll på greyknights (har ändå skrivit massa inlägg i tråden ändå :wub: ) men vad är det för arméer som kompar för dåligt? Kan man få se dem?

Svårt att ha en utgångspunkt för diskussionen annars.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

är väll alla arméer då allt i hela armen kompas sönder röstar fortfarande på den mall som är på sida ett i tråden sjukt mycket mer balanserad än mallen som är nu. Fast med lite lägre startkomp
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Andy Grey

Inlägg av Andy Grey »

Jag skulle främst vilja få -6 grundminus för purifiers motiverat. Har jag missat nått, är de verkligen såååå bra?
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Andy Grey skrev:Jag skulle främst vilja få -6 grundminus för purifiers motiverat. Har jag missat nått, är de verkligen såååå bra?

autowin mor hord armeer, ja de är så bra.. Fråga vilken tyranid eller orcspelare vilken enhet som har hemskast psycic power: psyker batte squad eller purifiers...

Jag tycke personligen att purifiers skall kompa i nivå med psyker batte squad, dvs mer eller mindre vara bannade från kompade turneringar..

Och även med denna kompmallen som straffar GKs ganska hårt så är det numera helt meningslöst att spela tyranider eller orker på turneringar. Jag kommer i alla fall inte spela nån av dem på turneringar som tillåter GKs innan de har fått en ny codex.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Exempel på Paladinlista - 1750

Draigo -15 komp (Draigo + LR)

Techmarine
- Orbital Strike Relay -2 komp (minus för att han kan, men aldrig kommer, bli scoring)

Paladin x1
- Daemon Hammer -6 komp (1 för paladin, 2 för att den är troop, 3 för hammaren)

Paladin x1
- Daemon Hammer -6 komp

Paladin x5
- Incinerator, Psycannon, 2x Sword, 2x Halberd, 1x MC Hammer -14.5 komp (extra minus för att alla är unika)

Paladin x10
- Incinerator, 3x Psycannon, 3x Sword, 4x Halberd, 2x Hammer, Banner, Psybolt -31.5 komp (6 unika modeller, men 8 wound allocation-grupper, 10 man, troops, massor av kanoner)

Land Raider Redeemer
- Psybolt, MM -16.5 komp (fordonminus inkluderat)

Poäng: 1750
Totalt antal modeller: 19 + 1 fordon
Komp: 13.5

Edit: Som jämförelse verkar Belial med TH/SS, Libby, 5 Ass.Term samt 5x 5 Termies med Cyclone/Chainfist kompa 64, eller säg runt 50 om man tar bort en 5-mannaenhet med termosar och kastar in en LR istället.
Senast redigerad av 1 Seregon, redigerad totalt 3 gånger.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Halvar

Inlägg av Halvar »

Tadaotoko skrev:är väll alla arméer då allt i hela armen kompas sönder röstar fortfarande på den mall som är på sida ett i tråden sjukt mycket mer balanserad än mallen som är nu. Fast med lite lägre startkomp
hmmm, märkligt. jag gjorde en plojlista när jag fått ner nya listan och hamnade på 0 på 1569 poäng. då tog jag bara saker jag själv anser är skitbra, inklusive grand master och purifiers, maximalt med psycannons i varje enhet och minst en demonhammare per enhet. skulle jag ta de saker jag anser är bäst i tyranidarmén hamnar jag på sämre komp än så och får inte i närheten av lika bra troops eller count as troops. jag sparade den dock inte så det blir svårt att visa den.
Ja' än't bittä'!

Låst