Ostigaste laget

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
kriss

Re: Ostigaste laget

Inlägg av kriss »

Argos skrev:Min väldigt välgenomtänkta och balanserade åsikt är att Eldar är gej.
Säger killen som inte får spela för lincon för att han har en för ostig armé..? :)

Delirium

Inlägg av Delirium »

Touché!
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Borde inte alla arméer, om man låtsas att världen är perfekt, vara precis lika bra i kompat klimat?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Jo det borde dom men tyvärr är det inte så, speciellt inte med de äldre arméerna eftersom kostnaden, enligt mig oftast är helt skel

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Men det är ju isåfall ett resultat av att kompbedömningen och/eller kompkompensationen är felaktig, även de nya listorna har ju diverse enheter där poängen är helt uppåt väggarna.

Tittat man på t ex senaste GC så var topp 16 ganska exakt på snittet i komp, med ett spann från 8 till 23, vilket jag tycker är ett ganska gott betyg på både bedömning och system.

Delirium

Inlägg av Delirium »

kelaino skrev:Borde inte alla arméer, om man låtsas att världen är perfekt, vara precis lika bra i kompat klimat?
Korrekt, men man kan inte bara se till resultatet i en turnering, man måste se till spelarna och deras skicklighet/tur också.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Argos

Inlägg av Argos »

kriss skrev:
Argos skrev:Min väldigt välgenomtänkta och balanserade åsikt är att Eldar är gej.
Säger killen som inte får spela för lincon för att han har en för ostig armé..? :)
Va, är Kriss och vevar här också... Nu verkar det som om Varjarna får vara med och leka på Lincon iaf, så om jag lyckas ta mig dit kommer jag ge dig grymt mycket smisk. You know you want it!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Delirium skrev:
kelaino skrev:Borde inte alla arméer, om man låtsas att världen är perfekt, vara precis lika bra i kompat klimat?
Korrekt, men man kan inte bara se till resultatet i en turnering, man måste se till spelarna och deras skicklighet/tur också.
Exakt, vem som spelar armén gör ju såklart väldigt mycket. Jeppa spelar bara orker och IG, Anders spelar bara SW osv. Vissa arméer har ingen representation i form av en duktig spelare som spelar med armén och då är det klart att ingen komp i hela världen hjälper.

Dessutom; alla arméer borde ha samma möjlighet att vinna turneringen, men kompsystemet är lite trögt. När förändringar sker i spelklimatet och spelsystemet i form av nya codexar eller regler så hänger inte riktigt kompbedömningen med, då den bygger på individers uppfattning om vad som är bra och dåligt. Om spelet inte skulle utvecklas från GWs håll så är jag säker på att vi tillslut hade nått en perfekt jämlikhet, men så är det som tur inte.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

lomp 14 på GothCon!

Min nya lista spöade Yriel å Edrad som ett såll, tjugenoll.

Skriv svar