Claras DE

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Blom

Re: Claras DE

Inlägg av Blom »

Jag har målat alla rör och den runda saken som väskor alltså läder i mitt fall. Just vad den runda saken är har jag ingen aning om men gillar Trist förklaring på det ^^
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Gillar kontraster och hårda high lights, inte många som får till att något med T3 ser elakt ut. Runda brickan har jag tolkat som en del i batman bältet och målat metalisk.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Clara

Inlägg av Clara »

plattan kanske är där GW hade tänkt att man skulle ha sin squad marking

Clara

Inlägg av Clara »

Nu är en 10:a färdig, förutom ögonen på de med hjälm som antagligen kommer få gråa/vita ögon. Ljuset blev knäppt på fotona, men vad tusan. Jag slängde in en wych också för lite jämförelse.

När jag har målat mina två ihopbyggda raiders så kommer jag ju vilja göra spexiga saker med seglen. Det är dock väldigt tråkigt att lägga ner tid på att måla något, och sedan inte lyckas återskapa det på andra sidan. Hur noga tror ni att dark eldar är med att sy/måla sina segel likadant på båda sidorna? Är det bättre att måla olika motiv på seglen än att lämna ena sidan tom?
Bilagor
IMG_0205.JPG
(124.88 KiB) Nerladdad 719 gånger
IMG_0203.JPG
(135.71 KiB) Nerladdad 722 gånger
IMG_0196.JPG
(143.35 KiB) Nerladdad 720 gånger

Clara

Inlägg av Clara »

Det blir ingen wash i ansiktet, då jag inte vill använda mig av något annat än vanlig färg på modellerna. Sedan vill jag inte att de ska bli smutsiga.. jag har alltid renliga alver.

Snirkliga segel kommer det nog inte bli. Jag vill att mina DE ska se onda (och rena) ut, så det blir nog snarare vassa mönster eller bilder på vassa saker, inte för att jag kommer på något sådant.

Jag testade att börja måla en raider vit, men jag gillar mörka DE för mycket för det, så det vita får komma fram på vapnet och segelställningen istället.

Jag kan även meddela att min tumme är sönder efter att ha öppnat otaliga färgburkar, kanske har en bristfällig teknik.

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

coola DE (är ingen fan va magenta färgat hår) men det är väl en smak sak

ang seglen kan du ju alltid föra en mal för att få samma sak på båda sidorna , men jag skulle nog måla två olika motiv tror det kommer se coolast ut ;)

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Clara skrev:Jag kan även meddela att min tumme är sönder efter att ha öppnat otaliga färgburkar, kanske har en bristfällig teknik.
Dagny använder ibland ett GW sculpting tool för att öppna burkar och bespara sig tummarna. Själv trycker jag helt vanligt med tumspetsen mot locket, efter 15 år blir tumjäkeln härdad...

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Jag använder en kapsylöppnare på jobbiga burkar (en sån som är typ triangelformad)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag undviker att måla.

Det funkar bra för mig och mina tummar.

Clara

Inlägg av Clara »

Nu är en raider grundmålad. Bladen under ska vara vitgrå, detsamma fenan där bak. Utblåsen kommer att bli äckelgröna, och seglet blått/rosa. Golvmönstret ska bli ljusblått. Jag har försökt följa samma system som på warriors och wyches. Detta gjorde att det inte fanns så många platser där vitt passade. Jag tror att en del av det vita som jag har målat på segelställningen blir blått, men jag har inte bestämt mig än. Det kanske blir grått. Seglet och vapnet har magneter på sig så det kommer bli relativt smidigt att packa alla båtar när det är klart. Gubbarna som styr och skjuter målar jag separat.. och jag kommer nog sätta fast en del av hänga-på-killarna med hjälp av magneter. Brädan som sticker ut kommer nog inte göra det senare, men jag målar den så att jag i alla fall har en valmöjlighet.

Razorwingen kom idag också, den gick oförskämt snabbt att limma ihop. Missilerna kommer dock behöver en del magneter.
Bilagor
IMG_0218.JPG
(145.22 KiB) Nerladdad 422 gånger
IMG_0215.JPG
(132.37 KiB) Nerladdad 423 gånger

Skriv svar