Farbror Patan målar och tjötar
Tagit tag i bilen igen. Målat all stowage med Citadel, wash med Sin Industries filter. Metalldelarna har målats med Citadel Necron leadbealcher wash med Nuln oil. De gjutna örnarna har målats Abaddon black och Highlight med Abteilung Panzer Grey. Ska få en wash med Nuln oil tror jag. Avgasrören härnäst och sedan ska airbrushen fram igen.
Området runt tankhålet på extratanken har fått en wash med MIG "oil and grease" för att simulera bränsle som läckt vid tankning.
Sakta, sakta....
Fixat till det sista på packningen. Målat lite grafit på en del ställen för att simulera förf avskavd ber till var metall. Avgasrören har målats med en mix av Mig rost pigment och Abaddon black. Mer rostpulver på och så en wash med MIG dark wash. Försänkningarna fick en wash med Nuln oil. En lätt dry rush med Leadbelcher och så en sista wash med MIG.
Ska airbrusha lite svart runt kanterna framöver.
Fixat till det sista på packningen. Målat lite grafit på en del ställen för att simulera förf avskavd ber till var metall. Avgasrören har målats med en mix av Mig rost pigment och Abaddon black. Mer rostpulver på och så en wash med MIG dark wash. Försänkningarna fick en wash med Nuln oil. En lätt dry rush med Leadbelcher och så en sista wash med MIG.
Ska airbrusha lite svart runt kanterna framöver.
Auto correct strikes again ser jag nu, men ni fattar vad jag menar väl. Dags att gå till sängs, gig med blues bandet imorgon, då får man vara på topp!
Re: Farbror Patan målar och tjötar
Gillar den knottriga rosten väldigt mycket! Både här men ännu mera på "Spawnen" på förra sidan.
Tack! Jo, pigment funkar väldigt bra till rosteffekter tycker jag. Ville ha en lite mer nedtonad effekt på bilen jämfört med Nurglegubbarna. Har en Plague Hulk som väntar på färg, tänkte gå bananas med rost och guck på den 
Re: Farbror Patan målar och tjötar
Ser fram emot att se den bli målad, Plague Hulken är en läcker modell!
Dags att bli skitig under naglarna. Innan tanken målades gjorde jag en blandning av PVA lim, static grass och sand som kletades på runt hjulen och nedre delen av skrovet där lera fastnar på ett fordon. Detta målades nu med en blandning av Citadel svart och olika kulörer med MIG pigments. Mer pigment borstades på runt dessa områden. Målet är att skapa olika nyanser på leran för en mer realistisk finish.
Och en bild eller två kanske.....
Fram med airbrushen igen. VMA black sprayas runt toppen på avgasrören, kanonmynningar och rökutblåset på taket för att simulera sot.