Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Projekt: 1850p Gamers Weekend

Ingen bra målarvecka hittills, mycket jobb och lite småkrasslig, så det har inte blivit så mycket gjort.
Shrikesvärden är inte riktigt klara, ska måla på lite blixtar också.
(Fluffmässigt gnistrar de av energi)

Jag har dock gjort klart 2 av mina 5 Fluffiga Objective Markers. :D
Först en liten rackare som av någon anledning kommit fram ur en puppa.
Något för elaka motståndare att experimentera på om de tar kontroll över honom, därav ett objektiv.
Nummer två är någon slags Infested Beacon, någon sänder den signaler till.. därav ett objektiv.

Bild

Med de nya modellerna äntligen småläckta så går planerna vidare, jag är fasen Kalle i Chokladfabriken bland alla de fina nya modellerna!
Jag har dock några gamla favoriter också som jag vill få med i min armé, tex Screamer Killer Carnifexes.
Jag tycker de är för små för att vara just Carnifexar numera, men:
Om jag sätter dem på rätt storlek av baser, kan de kvala in som Tyrant Guards då?
Jag gillar deras look. Stentuffa vakter.

Bild

Jag får avvakta lite tills codexen kommer för att se vad de bör ha för vapen och om de används på samma sätt ännu, men jag tycker de passar in i rollen.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Alltid trevligt med egna objektiv markers :D
Älskar dom gamla screamer killer fexen, kommer så väl ihåg dom när man såg alla tyranider i sina boxar från 2ed, det var tuff det.
Tänkt också vilken enorm skillnad det är på figurerna som kommer nu från då. Helt otroligt.
Tror nog det funkar fint att ha dem som tyrant guards, tror inte många gnäller på figurer som antaligen är större än vad dom nya blir.
Nu vill jag bara se lite färg på dom också, hoppas man inte behöver vänta allt för länge :D

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Funkar la görbra som vakter. Coola modeller har de alltid varit. (Söta markers!)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Hade varit awesome att ha dem som köttbullar! (tyrant guards)

Men avvakta till du vet om de är på 40mm baser eller 50mm baser i nya codexet ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jörgen skrev:Alltid trevligt med egna objektiv markers :D
Älskar dom gamla screamer killer fexen, kommer så väl ihåg dom när man såg alla tyranider i sina boxar från 2ed, det var tuff det.
Tänkt också vilken enorm skillnad det är på figurerna som kommer nu från då. Helt otroligt.
Tror nog det funkar fint att ha dem som tyrant guards, tror inte många gnäller på figurer som antaligen är större än vad dom nya blir.
Nu vill jag bara se lite färg på dom också, hoppas man inte behöver vänta allt för länge :D
Det där var ju den största modellen i spelet.. tillsammans med Dreadnoughts!
Tappa den i golvet och hämta upp den från källaren. Mycket har hänt indeed!
De kanske är lite större än "riktiga" Tyrant Guards, men som en vis man skrev i en annan målarblogg:
snygghet går före spelbarhet :wub:
Ismeno skrev:Funkar la görbra som vakter. Coola modeller har de alltid varit. (Söta markers!)
Jo jag får lite dörrvaktskänsla när jag tittar på dem. :D
Och tack!
Flogger skrev:Hade varit awesome att ha dem som köttbullar! (tyrant guards)
Men avvakta till du vet om de är på 40mm baser eller 50mm baser i nya codexet ;)
Borde ju vara samma som Hive Guards har nu, då det ser ut som ett Dualkit och jag har svårt att se att de ändrar en bas-storlek, men du har nog rätt, bästa att vänta någon vecka så det blir rätt!

Projekt: 1850p till Gamers Weekend

Sista touchen på Shrikesen gjord idag, så nu är både vingar och svärd redo för strid!

Bild
Hemlagade svärd och Forge World-vingar

Bild
Trion med Shrikes med dubbla Boneswords klara

3 av 5 objective markers kvar att måla, sedan är alla modeller inför Gamers Weekend klara.
Kanske att jag gör ett displaybräde till armén också. Ser fint ut, men gör framförallt att armén blir lätt att kånka runt på i lokalen.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Captaingallas skrev: De kanske är lite större än "riktiga" Tyrant Guards, men som en vis man skrev i en annan målarblogg:
Jörgen skrev:snygghet går före spelbarhet :wub:
:D
Captaingallas skrev: 3 av 5 objective markers kvar att måla, sedan är alla modeller inför Gamers Weekend klara.
Kanske att jag gör ett displaybräde till armén också. Ser fint ut, men gör framförallt att armén blir lätt att kånka runt på i lokalen.
Vore grymt kul att se dej göra ett displayboard, så snyggt men man ser det så sällan.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jörgen skrev: Vore grymt kul att se dej göra ett displayboard, så snyggt men man ser det så sällan.
Inget avancerat "Armies on parade"-bord, bara enkel basad bräda med lite smådetaljer, typ.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Ninja-badass-shrikes. :) blandat med tyranidernas ondska. *ful-gul-tummen-upp-smilie*
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Captaingallas skrev:
Jörgen skrev: Vore grymt kul att se dej göra ett displayboard, så snyggt men man ser det så sällan.
Inget avancerat "Armies on parade"-bord, bara enkel basad bräda med lite smådetaljer, typ.
Meh här hoppades ju ja på så mycket ;)
Men blir nog nice i alla fall.

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Snygga blixtar på svärden.

Skriv svar