Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Lottomannen skrev:Jag har precis bestämt mig för att åka på min första turnering, och det blev i Kinna.
Gamers Weekeend? Sweet!
Då syns vi där, kanske tom på spelplanen! :D

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

jag är fortfarande lite halvt skeptiskt till att Her:fex kommer att bli bra. jag tro att det kommer vara hård konkurans som vanligt för dom där tre slotarna men man kan önska att den blir bättre ja.

var i visby säljer dom så biligt? ska be min bror i så fall att handla lite saker till mig. vet du om dom har kvar nå gunts (pew pew)?
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jo det blir hård konkurrens om platserna, men Carnifexen är fortfarande snyggast så då får han vara med! :wub:

Det finns bara en butik som säljer Warhammer i Visby numera, Skuggspel.
10% på allt i mellandagarna och sedan en hel del rödlappat med 25% istället.
De rödlappade dubbletterna för att få mer plats i hyllorna inför nästa leverans, de ska dubbla sitt GW-sortiment, vilket är väldigt kul för en liten stad som vår!

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

ja det är väldigt roligt att höra att dom ska göra det, det var inte så stort när jag bode där för ett par år sen. och jag håller med om att Fexen är grymt jädra cool, jag hoppas så hårt att den kommer att bli bättre. jag får höra av mig till min boror och fråga honom om han hitta nå åt mig.

jag behöver venomtrhops just nu.
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ge fan i dunken!

Inget målande igårkväll, en lömsk Orkstyrka hotade att sno åt sig vår dunk!
Den har topphemligt innehåll och en liten Tyranidstyrka vaktar den i väntan på att Genestealer Culten ska plocka upp den och använda den till att sätta planetförsvaret ur funktion.
Det är fasen inte okej att några fula Orker lägger sig i våra förhavanden!

Bild
The Relic

Deployment
Tyranid Prime med sin grupp av Warriors skulle säkra dunken.
Hormagaunts och Termagants fick bilda köttvägg på högerflanken, Shrikes se till att de inte flyr och fylla på eventuella närstrider i en modig andravåg om det behövdes.
Några Hiveguards för att sänka orkernas transporter.
En Biovore för att göra hål i den gröna vågen.
Thats it. Väldigt många fler orker, men det var Tyranidförstärkningar på ingång!

Runda 1
Ingen Termagant var smart nog att kika runt husknuten, så en infiltrerade Snikrot med en hög commandos fick in en charge innan vi hunnit fatta vad som hände, First Blood till Orkerna.
Hormagaunts och Shrikes gjorde sen sitt jobb och moppade upp dem, men glömde helt bort att ställa sig i cover efteråt. (rullade ettor på bådas consolidation)

Runda 2
BRRRRRRRRRRRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLLLLLLLLLLLL

Bild

Whattacrap?!? Kanoner, missiler och flygplan. Splatt sa det om Shrikes och Hormagaunts.
På vänsterflanken plöjde en Battlewagon genom skogen med en busslast av arga Nobs som hördes ända ner till stugan som Warriors och Hive Guard taktiskt ställt sig bakom för rådslag.

Vi kan nåt som inte du kan - vi kan mer än skjuta rakt fram :D

Bild

Totalt oväntat för Orkernas Battlewagon kom det meterlånga ryggrader vinandes genom luften, i en stor båge runt husknuten som sedan brakade in i sidan på tanken och sprängde den i småbitar!
Fortfarande inga förstärkningar för Tyraniderna. (rullade 1or och 2or på allt)

Runda 3
Orker från alla håll och kanter stormar fram, transporterna sprängs men de bryr sig inte.
Episk Show-Down på Lilla Torg på ingång!

Bild

Orkerna satte WAAAAHG!!et i halsen och nådde inte fram (behövde 9, rullade 3&4. Rullade om 3an, fick en 2a)
Bättre charga än att bli chargad tänkte Tyranid Prime, och efter lite uppmjukning av skyttet så blev det fajt!
Jag kan ha tolkat reglerna fel och då behöver jag veta det, men dubbla Boneswords mot Nobs är ju som en eldkastare på ett smörpaket.
Tyranid Prime gjorde 4 wounds. Dubbla svärd gör Instant Death om en Ld-test på 3d6 misslyckas.
Instant Death tillåter inte FNP.
Varenda Nob med Powerklaw rök, sedan någon Nob till av warriorsen och sedan resten på Sweeping Advance.
Holy Crap! Men gjorde vi rätt?

Runda 4-5-6-7
Jag blev så exalterad och inne i matchen att jag glömde bort att ta fler bilder.
Ledordet för oss båda var: "Det här är inte det smartaste, men det roligaste, och nog vad en Ork/Tyranid skulle göra"

Deathleaper dök upp. Raveners med, men de blev Dreadnought-mat rundan efter.
Trygon Prime åt upp Warlorden med Shokk-attakk Gun som trodde han var säker långt ner på egen planhalva.
Slay the Warlord till mig.
Carnifex damp ner och åt upp en Looted Wagon.
Ymgarls stormade ut ur skogen de sussat i och åt upp 20 Gretchins.
Ork Dreaden som slaktat Raveners tog även död på Trygon Primen och sen några Ymgarls, innan de fick in en glancing hit som var Dreadens sista HP.

När runda 7 började hade Tyraniderna Linebreaker och Slay the Warlord, Orkerna hade First Blood.
Alla Troops var döda och Dunken låg där den sista warrioren blivit nedpepprad av flygplanet.

Orkerna lyckades få in en träff med en missil på min Tyranid Prime trots usel vinkel.
Modigt slängde han sig på marken för 3+ Cover, rullade en 5a och sen var det över.
8 modeller allt som allt kvar på brädet, Tyranidseger med 2-1.
Kultisterna kom timmen senare och plockade upp dunken.

------
Vi hade förbannat roligt, men hur jag ska hinna spela ett slag på 3 timmar förstår jag inte. :D
Kul med en spelkväll som ger energi och målarmotivation.
Ikväll ska jag börja på min nästa Carnifex!
Senast redigerad av 2 Kaptenen, redigerad totalt 29 gång.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Hade varit underbart att få bilder på allt, men det här räckte en bit på väg. Sitter och småler med en sån där myskänsla...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Helt rätt med bensvärden :)

Däremot är en Prime synapse och därför fearless. Är man fearless får man inte slänga sig på backen ;)

Ser ut att ha varit en kul match!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:Hade varit underbart att få bilder på allt, men det här räckte en bit på väg. Sitter och småler med en sån där myskänsla...
Jag glömde det helt både före och efter slaget, men tog några bilder iaf. Myskänsla var ordet! Ett varmt hem och väldigt trevligt hobbyrum, två bord med galna matcher samtidigt, stämningen på topp.
Perfekt lördagkväll med grabbarna! :D
Flogger skrev:Helt rätt med bensvärden :)

Däremot är en Prime synapse och därför fearless. Är man fearless får man inte slänga sig på backen ;)
Ser ut att ha varit en kul match!
Visst tusan! Bra då att jag rullade en 5a så att även hans ordinarie 4+ cover hade räddat honom.
Fearless - men limmad mot väggen, ensam kvar, en wound kvar - han såg fasen skraj ut och borde fått lov att slänga sig ner. :mrgreen:

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Sweeeet! Så gött med folk som spelar för att ha KUL!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Smaug

Inlägg av Smaug »

Man får inte chargea första rundan om man går som förste spelare. Kan vara bra att tänka på till turneringen.
Ingen Termagant var smart nog att kika runt husknuten, så en infiltrerade Snikrot med en hög commandos fick in en charge innan vi hunnit fatta vad som hände, First Blood till Orkerna.
Hormagaunts och Shrikes gjorde sen sitt jobb och moppade upp dem, men glömde helt bort att ställa sig i cover efteråt. (rullade ettor på bådas consolidation.
Mats Weingård

Skriv svar