Mycket vettigtKatarsis skrev:Som jag ser det så tvingades vi att slänga ihop en mall till LinCon på public demand. Men nu när detta är gjort så kan vi ta lite längre tid på oss med nästa släpp och jag kommer i alla fall att vänta tills dammet har lagt sig efter LinCon för att göra den grundliga analysen av codexet.
Grey Knights
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Grey Knights
En bild säger mer än 1000 kaniner
+1imp skrev:Mycket vettigtKatarsis skrev:Som jag ser det så tvingades vi att slänga ihop en mall till LinCon på public demand. Men nu när detta är gjort så kan vi ta lite längre tid på oss med nästa släpp och jag kommer i alla fall att vänta tills dammet har lagt sig efter LinCon för att göra den grundliga analysen av codexet.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Tycker att det är bra att kompgruppen tar tid och tänker igenom kompen. Men man skulle vilja veta mer vad de tycker så att man kan antingen konstatera att man tycker samma eller argumentera mot det man tycker är tokigt.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Jag är på Katarsis spår att vänta tills efter Lincon för att då titta närmare på vad som funkar och inte funkar. Rent konkret kan jag väl tycka att purifiers och Crowe verkar ha för lite minus när 3/5 GK listor spelar med det. Men jag vill inte spekulera på minus förrän efter då man vet hur de presterat. Tror nog att Palladins kompar lite för snällt också...
Det är tyvärr lättare att se vad som kompar för snällt än att se vad som kompar för hårt, men jag ska ha det i åtanke också.
Jag kommer försöka titta så mycket som möjligt på GK-spelarnas matcher och höra lite med dem under Lincon för att få lite insikt i hur de tänker och hur det gått i deras matcher.
Det är tyvärr lättare att se vad som kompar för snällt än att se vad som kompar för hårt, men jag ska ha det i åtanke också.
Jag kommer försöka titta så mycket som möjligt på GK-spelarnas matcher och höra lite med dem under Lincon för att få lite insikt i hur de tänker och hur det gått i deras matcher.
Alexander Merinen
vad jag ser för problem med Purifiers komp just nu är att de inte kompar per purifier, utan om de är 10 eller inte, ändra så att istället för att ge -6 extra om de är 10, ge dem -1 / purifier utöver grundmängden, då kan inte folk göra som jag och ta 9 för att minska kompen så mycket.
Sen borde inte Crowe ligga på +1 han är bra om han väl kommer in i närstrid, hans enda nackdel som jag ser det är att han inte är IC, och om man kan spela honom väl så kan man komma in i närstrid ändå, så -1 eller -2 kanske för honom.
Jag håller dock med er att det är bättre att vänta, så ser vi om Purifiers verkligen är värda -2000000 eller om de inte är riktigt så bra på turneringar som många har förutsett. (eller om de är bättre)
Sen borde inte Crowe ligga på +1 han är bra om han väl kommer in i närstrid, hans enda nackdel som jag ser det är att han inte är IC, och om man kan spela honom väl så kan man komma in i närstrid ändå, så -1 eller -2 kanske för honom.
Jag håller dock med er att det är bättre att vänta, så ser vi om Purifiers verkligen är värda -2000000 eller om de inte är riktigt så bra på turneringar som många har förutsett. (eller om de är bättre)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Ska bli kul att se vad dom går för under 7 matcher. Jag har egentligen bara med dom för att jag inte vill bygga om mina gamla modeller. Jag tror att folk har överskattat hur bra clensing flame är på ett genomsnitt. Visst den äger mot nidz/orks men kommer aldriga användas mot MEQ. Men vi får se hur dom pressterar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
måste nog hålla med delvis här, mot meq kommer nog hammerhand användas en hel del mycket mer, sen får man ju komma ihåg att man inte kan ha både FW effekten och någon annan av magierna, så det drar ju ner lite på användningen också. Men Lincon snart, då ska vi nog se hur det går 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Har jag missat nått? Crowe har väl bara en attack per fiende i baskontakt och inte ens power weapon? Det är svårt att få in honom i assault och väl där så är han inte särskillt bra och dessutom enkel att döda.daskad skrev: Sen borde inte Crowe ligga på +1 han är bra om han väl kommer in i närstrid, hans enda nackdel som jag ser det är att han inte är IC, och om man kan spela honom väl så kan man komma in i närstrid ändå, så -1 eller -2 kanske för honom.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Han väljer ju RR på saves och dödar fiender med clensing flameJacke skrev:Har jag missat nått? Crowe har väl bara en attack per fiende i baskontakt och inte ens power weapon? Det är svårt att få in honom i assault och väl där så är han inte särskillt bra och dessutom enkel att döda.daskad skrev: Sen borde inte Crowe ligga på +1 han är bra om han väl kommer in i närstrid, hans enda nackdel som jag ser det är att han inte är IC, och om man kan spela honom väl så kan man komma in i närstrid ändå, så -1 eller -2 kanske för honom.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
@daskad: det är väl mest för att man måste vara tio pers för att få användning av combatsquadregeln som det är just vid tio, så valet mellan att ta två elite slots med femmanna grupper av purifiers jämte en tiomanna inte ska slå skevt på något sätt.
Ja' än't bittä'!