Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE

Re: The Emperor protects...

Inlägg av RUNE »

Mycket snygg målat!

Dryga tusenlappen per knights... Jag kommer inte ens överväga köpa en innan jag vet att den går att använda i turneringar.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Rune. Jo det har ju slagit mig också att detta är ett tokprojekt. Men samlandet, byggandet och målningen är nog en större del av hobbyn för mig just nu än själva spelandet. Det blir i stort sett inget spel mellan olika turneringar. Tråkigt, men så är det. De flesta jag spelat med tidigare har lagt ner 40K.

Det jag får hoppas på i spelväg, som jag skrev tidigare, är väl att någon eller några turneringsarrangörer väljer att lyfta ur Codex Imperial Knights ur Appendix till kompmallen och likt IA tillåter dessa på några turneringar.

Jag tror till skillnad från flera som skrivit i diverse trådar att folk visst kan tänka sig att möta Knights. Jag vet garanterat flera som vill använda sin/sina egna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Vi får skapa en joust-turnering annars. Minst en knight per sida.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Röde skrev:@ Rune. Jo det har ju slagit mig också att detta är ett tokprojekt. Men samlandet, byggandet och målningen är nog en större del av hobbyn för mig just nu än själva spelandet. Det blir i stort sett inget spel mellan olika turneringar. Tråkigt, men så är det. De flesta jag spelat med tidigare har lagt ner 40K.

Det jag får hoppas på i spelväg, som jag skrev tidigare, är väl att någon eller några turneringsarrangörer väljer att lyfta ur Codex Imperial Knights ur Appendix till kompmallen och likt IA tillåter dessa på några turneringar.

Jag tror till skillnad från flera som skrivit i diverse trådar att folk visst kan tänka sig att möta Knights. Jag vet garanterat flera som vill använda sin/sina egna.
du får jättegärna komma och spela och mysmåla med oss i GG ;-) vi gillar kakor och kaffe :)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Röde skrev:Jag tror till skillnad från flera som skrivit i diverse trådar att folk visst kan tänka sig att möta Knights. Jag vet garanterat flera som vill använda sin/sina egna.
Jag tror dom allra flesta inte har större problem med knights än med andra stora tuffingar i spelet, och det är nog bara en tidsfråga innan turneringsarrangörerna vågar släppa på dom. Minns hur det var med flygare i början av sjätte! Så måla på du, du kommer säkert få spela med dina knights snart. :)

Det ser skitbra ut förresten, ser fram emot det färdiga resultatet! :)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Här kommer utkast nr.2:

Tempestus Scions

Ground Assault Formation

Lord Commissar 90pts
Plasma Pistol, Carapace Armour, Melta Bomb

Tempestus Command Squad (5) 160pts
Plasma Pistol, 4x Plasma Gun
Taurox Prime 80pts
Taurox Battlecannon
Twinlinked Autocannon

Tempestus Scions (10) 175pts
Plasma Pistol, 2x Plasma Gun
Taurox Prime 100pts
Missile Launcher
Twinlinked Autocannon

Tempestus Scions (10) 150pts
2x Melta Gun
Taurox Prime 100pts
Missile Launcher
Twinlinked Autocannon

Tempestus Scions (10) 150pts
2x Melta Gun
Taurox Prime 100pts
Missile Launcher
Twinlinked Autocannon

Imperial Knights

Knight Errant 370pts

Knight Paladin 375pts

Totalt 1850pts

Skulle det vara 1500pts som gäller ryker som sagt en Knight och så får bilarna Relic Plating.

Detta efter lite återkoppling från främst Ancalagon. Kan som sagt behöva Meltor i Zonenlistan på 625pts. I det fallet ryker även Commissaren och någon enstaka Scion.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Ser bra ut. Däremot är jag lite fundersam varför du köpt meltabombs till commissar? Carapace förstår jag men även den känns lite överflödig. Meltabombs är ju egentligen bara bra om du blir assaultad av en Walker. I alla andra fall kommer du ju vilja skjuta och inte assaulta. Om inte han ska vara med någon av meltaenheterna. Det är visserligen bara 10 poäng totalt men antar att det du är ute efter att hamra ut detaljerna? ;)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ancalagon skrev:Ser bra ut. Däremot är jag lite fundersam varför du köpt meltabombs till commissar? Carapace förstår jag men även den känns lite överflödig. Meltabombs är ju egentligen bara bra om du blir assaultad av en Walker. I alla andra fall kommer du ju vilja skjuta och inte assaulta. Om inte han ska vara med någon av meltaenheterna. Det är visserligen bara 10 poäng totalt men antar att det du är ute efter att hamra ut detaljerna? ;)
Ang. Carapace är det så enkelt att jag vill kunna använda samma typ av modell, fast med rocken man får med, till Commissar och beträffande bomben så är det helt enkelt för att han har högst WS.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Då så. Som sagt inte dåliga val, var bara fundersam vad som var tanken med dem eftersom du väldigt sällan kommer få användning av dem :)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Och så styrde jag kosan till Leksaksaffären för att införskaffa en ask Scions och en Taurox för att få ihop min första grupp. Men inte fanns det några Scions inte... Det fick bli två Taurox istället... Nämnde för för kassörskan att Scions kommer ni sälja mycket av. Bäst att ha såna i butiken.

För övrigt blir det nog mest en öl, grill och ponnypappa helg. Ska försöka hinna måla lite.

Skriv svar