Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Hmmm, syns fint på min telefon. Kollar du på dator och i så fall är det bara en länk som syns? (Vägrar dator själv.....)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Senast redigerad av 1 Ismeno, redigerad totalt 21 gånger.

Användarvisningsbild
Röde

Re: Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

Inlägg av Röde »

Jag ser bara länkadresser.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Då får du vackert klicka dig vidare är jag rädd, för jag HATAR att mecka med teknik som det är så att ladda upp igen finns inte på kartan. :D
(Synd att forumet har så lite plats att man inte kan dra upp bilder direkt från telefonen-aldrig varit med om det problemet på nåt annat forum?)

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Bildena funkar fint i Tapatalk iaf. Vackert är det!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Ismeno skrev:(Synd att forumet har så lite plats att man inte kan dra upp bilder direkt från telefonen-aldrig varit med om det problemet på nåt annat forum?)
Anda forum kanske inte drivs helt ideellt och betalas ur egen ficka (med vissa bidrag från användarna).

Dina bilder ser ut att vara för breda för forumets layout, maxbredden är 800px. Du ser ett felmeddelande när du postar inlägget om detta (kanske inte syns på Tapatalk, det vet jag inte). Använd Image

Kod: Markera allt

[image]http://i560.photobucket.com/albums/ss46/ismeno/C1CF2E33-CA86-4428-8EB6-9FA1DD437D55.jpg[/image]
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Laughing God

Inlägg av Laughing God »

Det är så sjukt häftigt att följa detta. Det är glädjande att se ditt projekt och det skänker djupt nostalgiska känslor som när man hittade några rymd-dvärgar med grymt överdimensionerade vapen i en liten ask sidan om de där fantasy figurerna som jag egentligen skulle titta på. Den kvällen kom jag hem med rouge trader boken och en ask squats och ringde exalterad min bästa kompis för att skvallra. 1989 var året och inte långt efter ägde man ett gäng Harlequins, och strax efter det en Eldar Dreadnaught :-) Riktigt roligt projekt, tumme upp :-)
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Lottomannen skrev:Bildena funkar fint i Tapatalk iaf. Vackert är det!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Tack mannen! Roligt att du gillart. :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Katarsis skrev:
Ismeno skrev:(Synd att forumet har så lite plats att man inte kan dra upp bilder direkt från telefonen-aldrig varit med om det problemet på nåt annat forum?)
Anda forum kanske inte drivs helt ideellt och betalas ur egen ficka (med vissa bidrag från användarna).

Dina bilder ser ut att vara för breda för forumets layout, maxbredden är 800px. Du ser ett felmeddelande när du postar inlägget om detta (kanske inte syns på Tapatalk, det vet jag inte). Använd [image]-taggen istället så skalas bilderna automatiskt ner (och länkar till original).

Var absolut inte menat som någon kritik Katarsis, grymt imponerad över allt engagemang som läggs ner på sidor dom denna av dedikerade hobbyister. Jag använder telefonen och tapatalk och den säger inget om något felmeddelande. Verkar som att de som använder tapatalk set bilderna, alla andra ser en länk. No biggie. :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Laughing God skrev:Det är så sjukt häftigt att följa detta. Det är glädjande att se ditt projekt och det skänker djupt nostalgiska känslor som när man hittade några rymd-dvärgar med grymt överdimensionerade vapen i en liten ask sidan om de där fantasy figurerna som jag egentligen skulle titta på. Den kvällen kom jag hem med rouge trader boken och en ask squats och ringde exalterad min bästa kompis för att skvallra. 1989 var året och inte långt efter ägde man ett gäng Harlequins, och strax efter det en Eldar Dreadnaught :-) Riktigt roligt projekt, tumme upp :-)
Tack, kul att du uppskattar tråden.
Ja, minns så väl när 40k dök upp, det var verkligen en helt ny grej. (För vårt lilla spelgäng i alla fall.) Rymdalver, dreadnoughts, robotar, Orks och mutanter. En helt galen värld med en stor "gör vad du vill" känsla. Modellerna är snyggare nuförtiden men jag saknar verkligen DIY känslan från RT och att det trots allt var ett skirmish spel. Ska försöka få upp en battle rep när vi drar igång framöver, så får vi se om det är så kul som man minns...... :D

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Jaha, då var man fast i nostalgiträsket ordentligt. Ett 20-tal gamla plastbeekies skänktes till undertecknad av en go gammal polare. Får se när postverket levererar. Sedan blir det Ajax och därefter val som gett SM-spelare ångest i årtionden; vilket chapter????? :D

Skriv svar