Alaitoc Avengers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Elevatorlake »

Nu verkar du ha löst hur du ska särskilja de olika enheterna (om det är det som ett shrine är :) ) men annars går det ju att använda höftskynket för det, dvs måla modellerna identiska men med olika färger eller mönster på höftskynkena.

Älska retroeldar! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Elevatorlake skrev:Nu verkar du ha löst hur du ska särskilja de olika enheterna (om det är det som ett shrine är :) ) men annars går det ju att använda höftskynket för det, dvs måla modellerna identiska men med olika färger eller mönster på höftskynkena.
Ett shrine motsvarar typ ett space marine company med flera squads aspect warrirors, där det i likhet med kompaniet bara finns en kapten, eller som i templets fall en Exarch. Därför blir det konstigt om alla squads har samma markeringar men varsin exarch. När antalet modeller ökar kanske jag kan lägga till något subtilt markeringsmässigt på just höftskynkena som du också föreslår, för att kunna dela upp i fler squads i framtiden (utan egna exarcher). Jag bestämde mig därför för att börja med att måla tre olika shrines.

1. 2nd ed codex-exarchens icke namngivna shrine med blå hjälmar och röd-svart-blå plymer. Namnförslag mottages.
2. Sun Blade - vita hjälmar med röda plymer och en jävligt snygg flagga (nedan).
3. Silvered Blade - vita hjämar med svart-gula plymer (dvs det officiella boxart-schemat).

Bild

Alla shrines kommer trots sina individuella egenheter ha gula höftskynken med blå svärdsruna, för att knyta an till sin craftworld Alaitoc.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Exarch of the Sun blade shrine. Mycket nöjd med hur alla tygbitar blåser åt samma håll och förstärker rörelsen. Som vanligt får basen vänta på fler färdiga modeller.

Bild Bild Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Tjusig med spring i benen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Röde skrev:Tjusig med spring i benen...
Tackar! Tror jag måste kompensera med att köpa fler banshees och ge dem manspread istället.

Uppdaterade förresten lista-posten med en återhittad bild som fungerat som inspiration.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Jag gillar verkligen din die hard attityd. När salamandrar blir stentuffa byter du till Eldar som nerfats.
Cohones grande!
Får alla andra så kallade Eldar fanboys från sjunde som nu lyser med sin frånvaro att skämmas...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Nurgle skrev:Jag gillar verkligen din die hard attityd. När salamandrar blir stentuffa byter du till Eldar som nerfats.
Cohones grande!
Får alla andra så kallade Eldar fanboys från sjunde som nu lyser med sin frånvaro att skämmas...
Tja, det enda som intresserar mig är tematik och visuell sammanhållning, oavsett om det är Blood bowl, Race for the Galaxy, MTG, 40k eller andra spel jag gillar. Alltid form före funktion! Tio fulrares är fler än en birds of paradise! Alver måste inte ta block och dodge som första skills! Eldar jetbikes har shuriken catapults!

Jag finner ingen glädje i att spela eller måla det som alla andra redan avgjort är bäst.

När eldar jetbikes kostade 35p styck med Bs3 och max 1/3 shuriken cannons spelade jag med 21. Efter typ 20 turneringar lärde jag mig spela dem tillräckligt bra för 13:e plats på LinCon. Våtdrömde om nya modeller från dagen då en första prototyp visades (games day 2007 nedan), men slaknade fort när alla och deras spirit stones kunde ta scatter lasers. Den avtändningen har fortfarande inte återhämtat sig.

Bild
Slaanesh skrev:Jag har alltid gillat Eldar

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Med två prototyper gjorda ökar tempot och en helg senare ställer sig ytterligare fyra avengers i leden. Alla tre squads/shrines påbörjade för maximal spridning av udda poser från bansheekonverteringarna. På bilden även tidigare målad codex-exarch. Större version länkad via bilden.

Bild

Nu dags att bygga 6 till.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Heja, heja!

Berättade för Ola, Jocke och Erik om ditt projekt i helgen. De tyckte det var för länge sedan vi sågs...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Röde skrev:Berättade för Ola, Jocke och Erik om ditt projekt i helgen. De tyckte det var för länge sedan vi sågs...
I sanning! Det borde vi göra något åt tycker jag. Mitt hem står till förfogande om det skulle vara så att herrarna är intresserade av Umeåturnering vid tillfälle.

Jag tycker för övrigt det är för länge sedan allmänheten fick se en turnering organiserad av Ola&Roger! ;)

Skriv svar