Otroligt logiskt i mitt huvud, hoppas vad jag menade kom fram också!
Crybs Björnar.
Re: Crybs Björnar.
Mörkt brunt tycker jag komplementerar mörkt grönt. Du har redan en väldigt ljus färg som sticker ut, och mer av det skulle nog skifta det till att blir för utstickande.
- speedfreek
Fipplade lite med weathering powders inatt.
kom fram till att detta blev ok.
Vad tycker ni? Mer mindre? Obs! Bara benen som fokus ligger på.

kom fram till att detta blev ok.
Vad tycker ni? Mer mindre? Obs! Bara benen som fokus ligger på.

Tycker du använder lagom mängd weathering powders, det ser vettigt ut!
Dock så känner jag att paint-chippingen känns lite sådär. Pröva att istället för ren svart köra med en blandning av scorched brown och svart eller alt dark flesh och svart. Det kommer se mindre "påmålat ut" och det bruna går ju igen i skuggor osv på modellen redan.
Sedan vet jag inte om det är pga blixt från kameran men jag skulle gärna se att du använde dig av en något mörkare metall-färg.
Keep it up!
Dock så känner jag att paint-chippingen känns lite sådär. Pröva att istället för ren svart köra med en blandning av scorched brown och svart eller alt dark flesh och svart. Det kommer se mindre "påmålat ut" och det bruna går ju igen i skuggor osv på modellen redan.
Sedan vet jag inte om det är pga blixt från kameran men jag skulle gärna se att du använde dig av en något mörkare metall-färg.
Keep it up!
- speedfreek
Sweetness.
har ett par gubbar till ja kan provmåla o kladda lite på. Provar 1 med chardon granite 1 med scorched brown o 1 med blandning av scorched och svart. Köra boltgun ist för silver. skickar in ett par bilder när det blir klart.
Cryb
har ett par gubbar till ja kan provmåla o kladda lite på. Provar 1 med chardon granite 1 med scorched brown o 1 med blandning av scorched och svart. Köra boltgun ist för silver. skickar in ett par bilder när det blir klart.
Cryb
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Crybs Björnar.
Charadon granite + Boltgun metal = Sant. Sann chipping/weathering alltså.
here goes.
Tröttnade på att använda mina "extra gubbar" så ja körde bara på nu på en terminator.
Bara lagt battle dmg.
Blandade till en grå som ja tycker funkade bra på både vit o grön.
Sen kommer det ju weathering också.
what say you?
Framifrån

Samma gimp bakifrån.

Cryb
Tröttnade på att använda mina "extra gubbar" så ja körde bara på nu på en terminator.
Bara lagt battle dmg.
Blandade till en grå som ja tycker funkade bra på både vit o grön.
Sen kommer det ju weathering också.
what say you?
Framifrån

Samma gimp bakifrån.

Cryb
Terminators goes facebook.
Likes!
(Han till höger ser skitglad ut

Btw. Allt e magnetat.
Likes!
(Han till höger ser skitglad ut

Btw. Allt e magnetat.
Tycker det ser ut som om de ska få igång applåderna från publiken, eller så kanske de leder allsången 
En bild säger mer än 1000 kaniner