Grey Knights 6.5

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
fjugin

Re: Grey Knights 6.5

Inlägg av fjugin »

DHettNeck skrev:Libbe plus dread kunde nog ge något minus även fast libbe plus normal Agies är rätt bra i grund hur som.
Jo, kanske skulle ha libbar ha ett extra minus i grund. Space wolfs rune priests har väl ett extra minus i grund för deras lite bättre "psycic hood", så borde kanske vara samma här. Sedan tycker jag det är lite konstiga minus på vissa powers. Med rulingen att flera hammer hands stackar blir den den bästa närstrids-powern, då den funkar i alla rundor. Borde vara ungefär lika mycket minus på hammer hand som might of titan tror jag. Föreslår säkna might of titan till -2 och höja grundminus till -3 eller -4. Kanske borde fler karaktärer med hammer hand höjas lite också. The Shrouding är för övrigt en riktigt bra förmåga om man har lite fordon, tycker -5 är mer lagom, iaf om libben ligger kvar på -2.
Schmii skrev:
fjugin skrev:Jämför dom med andra scoring terminators istället. 9 wolf guards med 2 assault cannons går på -11. Tycker inte 9 GK terminators borde kompa snällare än dom, ungefär likvärdig närstridsförmåga (beroende på hur kittade wolf guards man har) och GK skjuter rätt mucket bättre psycannons.
Spacewolves har dock en hel del andra scoring units att välja mellan. För grey knights är det strike squad eller termosar.
Nej, GK har två enheter, och purifiers om man tar special characters. Space wolf har 2 troop enheter (grey hunters och blood claws), plus wolf guards om man tar special character, så det argumentet håller inte. Sedan kan det dock vara så att wolf guards kompar för elakt snarare än GK terminators för snällt.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Nu är det uppdaterat igen, ändringarna är:

Servo Skullminus för Grand Master / BrotherCaptain
Mer grundminus för Librarian (och kombominus med Dreadnougt)
Mindre minus för Might of Titan och mer för Shrouding
Palandins förtydligade
Terminators upplättade
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

daskad

Inlägg av daskad »

en till sak

-0,5 each Master-Crafted Weapon

bör det vara tycker jag, inte bara CC vapen.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

daskad skrev:en till sak

-0,5 each Master-Crafted Weapon

bör det vara tycker jag, inte bara CC vapen.
På alla eller bara på vissa?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Master crafted skjutvapen är nice. Närstridsvapen tycker jag inte behöver något minus alls.

Quicksilver på libben kan gott gå ner till +/-0 och dom andra krafterna kan gott gå ner ett minus var nu när han kompar 2 extra minus i grund (man kommer alltid ha minst en dread), förutom shrouding som ligger bra på -4.

Överlag tycker jag att många av "närstridsminusen" borde bort, det är mycket roligare om man kan göra lite combat listor istället för bara MSU-shooting som främjas nu.

Psycannons överlag borde kunna kompa samma för första och andra i alla enheter, dom är likvärdigt bra.

Psycannons på Purgation Squad ser dyra ut. Dom kostar mycket poäng och kompar sämre än andra power armour kanoner, uppe på det är dom inte troops och bidrar inte med något speciellt till listan, deras grundminus borde kunna tas bort.

Paladins borde bara få minus för each wound allocation group after the first.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Tycker överlag att all Librarian powers kompar för mycket. Alla borde ungefär ner 1 steg i komp var samt att Summoning borde läggas in med på typ -2 komp. om man vill ha en toolad (quicksilver/MoT/shrouding/sanctuary) librarian som det ser ut idag så kompar han -18 utan dread -19 med dread och -21/-22 om man vill ha en warding staff visst är en toolad libbe bra. Men han är inte -20 komp bra.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Då tänkte jag göra följande ändringar:

Ge minus för alla Master Crafted weapons
Quicksilver ner till -2
Psycannons för Purifiers, Strike Squads och Interceptors till -2 för alla
Paladins får inte minus för första wound allocation group
Pugation Squad ner till 1 i grund och 1,5 för varje Psycannon

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Katarsis skrev:Då tänkte jag göra följande ändringar:

Ge minus för alla Master Crafted weapons
Quicksilver ner till -2
Psycannons för Purifiers, Strike Squads och Interceptors till -2 för alla
Paladins får inte minus för första wound allocation group
Pugation Squad ner till 1 i grund och 1,5 för varje Psycannon
-2 per PC är för mycket på enheter som inte har terminator armour känns det som, men alla borde hur som kompa lika så det är bra.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Tycker att kompen ser väldigt bra ut nu. Några små ändringar:

Tycker att man borde skriva multi-melta minuset inom parantes bakom servitors så att det blir lättare att se.

Techmarinen kan också ha servo-skulls.

Tycker att NDK är lika bra som Psyfelmandread dock så har Psyfelmandreaden bättre synergi med armén. Tycker kompen borde ligga mer typ:

Nemesis Dreadknight
-7 first Dreadknight
-8 second Dreadknight
-12 third Dreadknight
-4 Personal Teleporter

Psykotroke granaterna är inte -6 i komp bra. Snarare 3 eller 4.

En tanke till son jag inte vet vad man ska göra åt. Som det ser ut nu ger en broderkapten med Psycannon samma minus som en OMI med samma utrustning. Då OMI kostar mindre så blir det mer kompminus per poäng. Samtidigt har brodern både bättre stats och är psyker i grunden. Antingen om man ger ett extra poäng i minus till brodern eller om man bara skiter i det. Bästa skulle vara att ge +1 till OMI och de andra dock så tycker jag inte att man ska kunna köpa komp på det sättet. Eller att första uppgraderingen på OMI är gratis så hamnar den mer rätt utan att det går att köpa komp med den.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

tycker ungefär så om psycannons att varje psycannon på en power armour är 1,5 komp på en terminator 2 komp

Skriv svar