Mmm.. Mer kylskåps-tyranider åt folket!Pappersbåt skrev:Haha såg framför mig hur Kaptenen kommer indragandes på ett kylskåp fullt med tyranider in till Gamers WeekendPatrikW skrev:Hur ska de annars kunna klara långa rymdresorJörgen skrev:Hive fleet kylskåp
Captains Corner
Re: Captains Corner
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jörgen skrev:Hive fleet kylskåp
Bara början..L3go skrev:Mmm.. Mer kylskåps-tyranider åt folket!
C:a 40% av modellerna har fått magneter under baserna nu, ska ta en skön bild när alla är klara!
Precis! Cryosleep!PatrikW skrev: Hur ska de annars kunna klara långa rymdresor
Sherridan är verkligen enorm
Och ja, hon är gigantisk! Längtar tills hon är klar och får spelas!
Fasen ingen dum idéPappersbåt skrev: Haha såg framför mig hur Kaptenen kommer indragandes på ett kylskåp fullt med tyranider in till Gamers Weekend
De stora spretiga killarna som står på de bakre hyllplanen och sticker upp högt (Trygon, Carnifex, Pod, Prime, Shrikes, Deathleaper) får åka i en separat klassisk kökshanduksinredd väska, och seda joina på brädet efter upppackning, för då kunde jag få till en ganska så slimmad väska av displaybrädet.
Har snickrat idag:

Väskan, sedd underifrån, med två skärp runt om. Funkar!

Väskan nerlagd, skärp uppknäppta

Locket ställt bakom, jag behöver bara rätta till de främre Hormaganterna så att de springer åt rätt håll,
de måste vridas för att inte få framtassarna ikläm när locket kommer på.

De sista modellerna ditsatta.
Jag har nyss målat locket svart, imorgon tänkte jag göra en fin lila Tyranidlogga mitt på det, sen är allt klart för att åka iväg!
Då ska jag börja jobba vidare med Sherridan.
Jag har nog gått aningen till överdrift med min lösning för att ta en 1850p lista som aldrig mer kommer att spelas (ny bok) från hem till turnering, men jag har lärt mig mycket om hur jag kan lösa liknande utmaningar i framtiden, så det har varit ett bra beslut att köra på ända in i kaklet!
Och det har varit väldigt roligt, vilket är hela anledningen till att jag valt detta som hobby!
jupp den var bra overkill, men grymt snygg!! se till att posta när du har måla klart jag vill se den med logan färdig.
becon är ganska roligt.
Projekt 1850p till Gamers Weekend
NU är jag äntligen klar!
Väskan blev kanon, jag är helnöjd!

Lock med Tyranidlogga. Jag googlade och ritade av.
Jag visste inte riktigt var jag skulle göra av locket när brädet väl är uppställt, sen kom jag på att brädet kan fösas in i locket om det står på högkant, och då blir locket bakgrund!
Därför målade jag en logga även på insidan.

De stora och spretiga modellerna från de översta raderna åker i en annan väska, med det går snabbt att ställa dem på plats.
Eftersom jag redan gått bananas med det här så fanns det ingen anledning att hålla igen nu, så jag satte i en lampa också. Locket går ju att använda i framtiden också så länge jag bygger displaybrädor med måtten 70x40.
Det som för några veckor sedan skulle bli en enkel displaybräda blev något helt annat.
Diskussion med Jörgen den 14e December

En helmagnetiserad Displaybräda med belysning som även som förvandlas till en bärväska.
Men nu är jag klar!
Lite bilder på gubbarna i lådan:

NU är jag äntligen klar!
Väskan blev kanon, jag är helnöjd!

Lock med Tyranidlogga. Jag googlade och ritade av.
Jag visste inte riktigt var jag skulle göra av locket när brädet väl är uppställt, sen kom jag på att brädet kan fösas in i locket om det står på högkant, och då blir locket bakgrund!
Därför målade jag en logga även på insidan.

De stora och spretiga modellerna från de översta raderna åker i en annan väska, med det går snabbt att ställa dem på plats.
Eftersom jag redan gått bananas med det här så fanns det ingen anledning att hålla igen nu, så jag satte i en lampa också. Locket går ju att använda i framtiden också så länge jag bygger displaybrädor med måtten 70x40.
Det som för några veckor sedan skulle bli en enkel displaybräda blev något helt annat.
Diskussion med Jörgen den 14e December
Muteras till något avancerat indeed, så här blev det 5 veckor senare:Kapten och Jörgen skrev: K: //..sen hinner jag nog börja skissa på ett displaybräde till den här armén..//
J: Vore grymt kul att se dej göra ett displayboard, så snyggt men man ser det så sällan.
K: Inget avancerat "Armies on parade"-bord, bara enkel basad bräda med lite smådetaljer, typ.
J: Meh här hoppades ju ja på så mycket![]()
Men blir nog nice i alla fall.
K: Får se vad som hinns med. Enkla projekt har en förmåga att muteras till något avancerat när de är halvvägs klara.![]()

En helmagnetiserad Displaybräda med belysning som även som förvandlas till en bärväska.
Men nu är jag klar!
Lite bilder på gubbarna i lådan:

Häftigt! Nästan som en uppochnervänd kökslåda! 
Sjukt nice lock. Tycker inte det behövs mer än så. 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Tack!lonestar skrev:Häftigt! Nästan som en uppochnervänd kökslåda!
Och ja precis, det var via min strumplåda jag kom på idén, nästa samma mått
Tack!L3go skrev:Sjukt nice lock. Tycker inte det behövs mer än så.
Jag håller med dig, nu är det bra. Vettetusan vad som skulle kunna adderas.. hmm..
en knapp för rökeffekter och monstervrål?
Det är så jäkla kul att se nån brinna så mycket för hobbyn som du gör, verkligen en inspirationskälla.
Kan bara hålla med, otroligt inspirerande!Jörgen skrev:Det är så jäkla kul att se nån brinna så mycket för hobbyn som du gör, verkligen en inspirationskälla.
Holy crap! Såg inte belysningen först.
Wow.. Just.. Wow..
Wow.. Just.. Wow..
Division 5.