Om man har en lista som är "känslig" för jaws och möter ett lag på BSK som kör med Jaws är det ju inte så svårt o se till att man inte får en matchup mellan de listorna.egge skrev:När det gäller psychic powern jaws så tror jag det är en klen tröst att kraften bara är riktigt bra mot nurgle, orks, Tau, Necrons och Nids när codexet kommer testas på BSK.
"Hmmm... Nu skall vi se. En Nid lista...vi 'kanske' skall låta vargarna ta hand om dem. Näää...vi slänger in dem mot Imperial guardsen med bara lascannon och plasma guns istället."
Tror Jaws blir tre gånger bättre på BSK än i vanliga fall. Och den dödar en C'tan per match. Inte för att jag gråter för det men det är rätt sjukt mycket potential, faktiskt.
Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
- theWatchman
Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)
Egge, den är -25, jag tror inte vi behöver bekymra oss om Jaws på BSK. För protokollets skull anser jag för övrigt att det minuset är helt rimligt, i ljuset av att codexen skulle kompas hårt.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
"Never tell me the odds."
Tja.
Vad e grund poängen? 100? 105? 110?
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
23Papa D skrev:Tja.
/D
En bild säger mer än 1000 kaniner
Står det inget annat så är det 100 som gäller.
Vi kan börja skissa på en ny version, kommer dock inte att släppa den innan listorna till BSK skall vara inne för att undvika missförstånd.
Vi kan börja skissa på en ny version, kommer dock inte att släppa den innan listorna till BSK skall vara inne för att undvika missförstånd.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Inte?! Så det är denna som kommer gälla till BSK?Katarsis skrev:Står det inget annat så är det 100 som gäller.
Känns som det är rätt viktigt att den uppdatera åtminstone en gång, är ju ett tag kvar tills listorna ska in, och utan någon allmän insyn alls känns det som en rätt stor risk att mycket blivit fel.
Då bara 2 listor börjar på 100 kan man gått skriva ut att de börjar på 100 också för att göra det lättare för användarna, inte så mycket jobb
EDIT: Bör man inte också behöva vänta på Sverige FAQ innan man kan göra slutgiltig komp.
Bedöms det att +1 toghness on profile inte är samma sak som +1 toughness så bör thunderwolf mount nog ha mer minus.
Bedöms det att storm caller inte funkar på fordon behöver den inte ha några minus.
OSV
Man måste ändå vänta på Sverige FAQ innan man kan bygga en SW-lista (är rätt viktigt om t.ex. ens scouter får komma in bakom motståndaren), så i väntar på FAQ:n kan man lika gärna uppdatera mallen en gång.
Senast redigerad av 1 fjugin, redigerad totalt 9 gånger.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag känner också att en uppdatering skulle vara nice innan BSK. Om ni känner att det inte hinns med så uddatera PDFn till nästa verision med nya SW-mallen i.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ah, sorry, jag missförstod vad ni ville ha. Jag trodde att ni ville ha en ny version utav hela mallen så att man lättare kunde diskutera dess helhet, inte bara SW. SW skall såklart uppdateras innan BSK precis som vi sagt hela tiden. Skall se om jag kan skriva om mallen i helgen innan den spikas, senast den 16:e.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
\o/ som vi brukade säga i EVE. (Eller var det PE? Hmm.)
Fixat ett nytt utkast, följande är ändrat:
Wolf Guards - finns nu både som enhet och unit upgrades, ändrat Terminatorminuset
Special Characters - Ökat minus på vissa
Wolf Scouts - Combominus med Saga of the Hunter
Grey Hunters - Ökat grundminus men gratis special weapons, minus för flaggan
Iron Priest - -1 i grund men inget för Iron Wolf
Long Fangs - sänkt minuset för Lascannon, lagt till eskalerande minus
Fenrisian Wolves - mer minus med Wolfkin
Tror det var allt, spikas senast den 16:e, tidigare om alla verkar nöjda.
Wolf Guards - finns nu både som enhet och unit upgrades, ändrat Terminatorminuset
Special Characters - Ökat minus på vissa
Wolf Scouts - Combominus med Saga of the Hunter
Grey Hunters - Ökat grundminus men gratis special weapons, minus för flaggan
Iron Priest - -1 i grund men inget för Iron Wolf
Long Fangs - sänkt minuset för Lascannon, lagt till eskalerande minus
Fenrisian Wolves - mer minus med Wolfkin
Tror det var allt, spikas senast den 16:e, tidigare om alla verkar nöjda.