Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Balder

Re: Captains Corner

Inlägg av Balder »

Otroligt snyggt!!!

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Shit vad snyggt skalet är på närbilderna. Jisses. Det roliga är att med dina egna repningar av de övriga modellerna så passar de perfekt ihop. Och du är redan varm i kläderna med att måla sånt. Sweet!
Flesh is a design fault

Jonke

Inlägg av Jonke »

Snyggt som alltid och inspirerande! Jag har börjat måla på en eldar scorpion som jag haft liggande i typ sju år. Känslan när något går från en grå klump resin till en del av ens armé. Nu har jag inte din diaciplin så det lär ta ett tag innan den är färdig :-)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Bild
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

What borat said.

edit: nevermind. i suck.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Balder skrev:Otroligt snyggt!!!
Tack! Sådana fina kommentarer fyller på målarmotivationen! :D
katzenjammer skrev:Shit vad snyggt skalet är på närbilderna. Jisses. Det roliga är att med dina egna repningar av de övriga modellerna så passar de perfekt ihop. Och du är redan varm i kläderna med att måla sånt. Sweet!
Ah, the circle is complete!
När jag köpte Sherridan av dig i januari 2013 och öppnade lådan så insåg jag att hon lirade i en annan klass än jag kunde måla.
Och om jag skulle lyckas överträffa mig själv och måla henne riktigt fin så skulle övriga armén inte matcha henne alls.
What to do?
Därför påbörjade jag projekt bli bättre på att måla. Genom att måla om alla mina Tyranider och sedan fylla på med fler upp till 4000 poäng. Likt Daniel-San med sitt staket målade jag mig igenom mängder av gaunts, tonade klor, repade skal och lärde mig tekniker som gjorde min målning bättre!

Bild

12 månader senare så var armén fin nog för att komma tvåa i best painted på Gamers Weekend! Jag kände även att jag då lärt mig måla på en så pass bra nivå att jag kunde våga mig på att måla en lyxmodell storlek gigantisk från Forge World.
Där är jag nu. Nu kan jag äntligen måla Harridan-modellen på en nivå jag känner jag mig nöjd med - så nu är det dags för Sherridan att komma till liv! :D

Så ett stort tack till dig! Hade jag inte fått köpa Sherridan till ett sådant fyndpris hade jag inte fått tummarna loss att fixa till min armé som jag gjort och lärt mig så mycket om min målning som jag gjorde under 2013! :mrgreen:
Jonke skrev:Snyggt som alltid och inspirerande! Jag har börjat måla på en eldar scorpion som jag haft liggande i typ sju år. Känslan när något går från en grå klump resin till en del av ens armé. Nu har jag inte din diciplin så det lär ta ett tag innan den är färdig :-)
Tack! Ja det är en skön känsla! :wub:
Röde skrev:Bild
L3go skrev:What borat said.
Haha.. tack! :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt Monster

Idag blev jag färdig med svansen på Sherridan, samt började så smått på armarna.

Bild
Otroligt detaljerad modell! Hatten av till Forge World!

Bild

Med svansen på så är själva kroppen färdig, bara armar och vingar kvar! :D

Bild

Känns lite pirrigt i magen inför vingarna. De är gigantiska och kommer att definiera modellen.
Har inte riktigt bestämt hur jag ska måla kanonerna och dess ammosäckar ännu, men det löser sig. Lutar mot lite gula inslag.
Jag provade att sätta dit alla delar, kroppen är jäääättestor men med vingarna på ser den inte så maffig ut längre.
Vilken fantastiskt fin modell detta är! :wub:

Bild

Under nästa vecka hoppas jag få klart armarna och komma en bra bit på vingarna!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Blir ju galet nice det här :D

Max S

Inlägg av Max S »

Riktigt fin figur. Ska bli intressant att se den färdigmålad. Ser dock svår förvarad ut om inte man bor ihop med någon som gillar tyranid monster som vardagsrumsdekoration. :)

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Mein gott!
Det blev ju galet snygga övergångar mellan fjällen.
Vingarna kommer bli intressanta att se. De borde vara typ 40 % av volymen på modellen så det kommer bli spännande.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar