Captains Corner
Re: Captains Corner
Sjukligt snyggt!!!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Tack Jörgen!Jörgen skrev:Blir ju galet nice det här
Tack! Jag tror faktiskt hon blir helt okej både att transportera och förvara. Svans, armar och vingar är magnetiserade, så hon bör gå att packa ner ganska bra, och förvaring hemma är nemas problemas, jag har en mycket förstående familj.Max S skrev:Riktigt fin figur. Ska bli intressant att se den färdigmålad. Ser dock svår förvarad ut om inte man bor ihop med någon som gillar tyranid monster som vardagsrumsdekoration.
Så här ser det ut just nu 1 meter bredvid TV'n:

Släkt och bekanta tittar lite konstigt och jag har fått en och annan puckad kommentar (släktingar..) men det skiter jag fullständigt i.
Det här är min hobby och en del av mig, inget jag ska smyga med i garderoben!
Tack!RUNE skrev:Mein gott!
Det blev ju galet snygga övergångar mellan fjällen.
Vingarna kommer bli intressanta att se. De borde vara typ 40 % av volymen på modellen så det kommer bli spännande.
Jepp vingarna blir intressanta.. de dominerar intrycket av henne totalt så de måste bli bra!
Tack!Excessus skrev:Sjukligt snyggt!!!
Känns det inte fel att ha dem inlåsta i ett skåp när du ansträngt dig så för att kunna förvara dem på kylskåpet? Eller är det redan fullt där...
De är faktiskt inte inlåsta.
Svårt att se på bilden, men det saknas en glasruta till vänster i vitrinskåpet, så de kan skutta upp på bokhyllan och gå ut när de vill.
(Toystory hade varit en mycket roligare film hemma hos mig)
Magnetiseringen är i huvudsak för transport, här hemma får de ta plats och synas!
Svårt att se på bilden, men det saknas en glasruta till vänster i vitrinskåpet, så de kan skutta upp på bokhyllan och gå ut när de vill.
(Toystory hade varit en mycket roligare film hemma hos mig)
Magnetiseringen är i huvudsak för transport, här hemma får de ta plats och synas!
Är det inte ett kattklätterträd bredvid figurskåpet? Ingen ruta för gubbarna... Väluppfostrade katter. 
Det där skåpet är ju hur djefla awesome som helst..
Den idén ska jag nog sno..
du har inte funderat på att ha något målat på baksidan.. fast framåt alltså.. något i stil med det du gjorde med din "resväska"?

Den idén ska jag nog sno..
du har inte funderat på att ha något målat på baksidan.. fast framåt alltså.. något i stil med det du gjorde med din "resväska"?
kan se dig gå med "stolt nörd" tryckt på tröjan.. om så, var kan jag köpa sånna tröjor?Kaptenen skrev:Släkt och bekanta tittar lite konstigt och jag har fått en och annan puckad kommentar (släktingar..) men det skiter jag fullständigt i.
Det här är min hobby och en del av mig, inget jag ska smyga med i garderoben!
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jepp, väldigt väluppfostrade.Max S skrev:Är det inte ett kattklätterträd bredvid figurskåpet? Ingen ruta för gubbarna... Väluppfostrade katter.
Inte klätterträd. Vakttorn.
Jag brukar be katterna inta sina positioner och vakta gubbarna i vitrinskåpet när jag är på jobbet.
Jag utgår ifrån att de sedan sitter så här hela dagen.

@Lego
Det är ett ikea-skåp. Billigt och bra. Kanske målar en bakgrund i framtiden. Vi ska flytta nästa år, så då får jag se vad som passar in i nya lyan, där jag ska ha en mancave.
Ah en sådan T-shirt skulle passa mig!
Åh, mancave, ditt liv kommer att bli så mycket bättre!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Inte för att jag har det dåligt nu, men det tror jag också!Ismeno skrev:Åh, mancave, ditt liv kommer att bli så mycket bättre!![]()
Plats för grejerna att stå framme alltid, upplysta skåp för modellerna.. en plats för harmoni och inspiration.

Sherridans klor. Hormagaunt för skala.
Projekt Magnetization
Vid torktider för wash och varnish så fixade jag 4 Hormagaunts till, sakta med säkert så blir det magneter für alle!

Magnetiserade Hormagaunts med sacs och glands
Projekt Kultister
Allt målande av stora modeller gör mig sugen på att fixa ihop lite små snubbar igen, som ett sidoprojekt för variation.
Det finns ju inga modeller eller regler för Genestealer Cults, men jag skulle vilja få in ett gäng kultister i armén, bara för att det skulle se häftigt ut.
Antingen några vilt springandes, som jag sen spelar som Hormagaunts, eller några lite mer statiska, som jag kan spela som Termagants.
Jag var förbi de lokala butiken igår och bläddrade bland boxarna, och fastnade för de här:

Fluffmässigt finns det alla möjliga sorters varelser i 40k's universum, i spelet är det dock snålt med variationen.
Rymdråttor? Jooo... Klart de finns!
Jag gillar att de har kåpor och ser lite sunkiga ut. Jag har en massa gamla olika skjutvapen jag kan limma dit istället för svärden, counts-as Fleshborers, och runda baser är lätt fixat.
På kåpor, pergamentet och iconen så kan det målas/göras Tyranidsymboler istället.
Skulle det funka?
Dvs, skulle ni vilja spela mot de här råttorna, om de var beväpande med skjutvapen och korrekt uppmålade, som om de vore Tyranid-kultister men spelades med reglerna för Termagants?
(Eller då så klart alternativt med dubbla knivar och som Hormagaunts, men ni fattar poängen: Råttor som Kultister som Gaunts)
-
katzenjammer
Det enda tråkiga med de modellerna är att de är sjukt odetaljerade. Jag tycker att du skulle gå en annan väg, men med din målning kan det funka ändå.
Jag kan se om jag har några omonterade du kan få att prova med?
Jag kan se om jag har några omonterade du kan få att prova med?
Flesh is a design fault