Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
BoBo

Re: Khorne Demons

Inlägg av BoBo »

@Speedfreak! Hovarna är menade att vara små (rätt eller fel)! När jag hade bestämt mig för att starta armén så letade jag inspiration och hittade denna bilden: http://vnmedia.ign.com/screenshots/warh ... 132299.jpg vilken oxå en prinsarna är inspirerad efter!
Det jag gillade där var den överdriva effekten mellan extremt tung rustning upptill o ganska pinniga ben o hovar (Cruchers har även de ganska små hovar) och det är därför jag har valt den vägen både på prinsarna och nu på BT'n! Dock har jag inte bestämt mig för om jag ska ha någon form av "sko" typ som cruchers har!
/Peder

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Jag funderade lite över hovarna.

Personligen gillar jag övertrivna bamsehovar med massor av textur.
Dina ser små och ganska realistiska ut (utan att vara hovexpert)

Ska de vara som de är eller kommer de ändras på?
Njae, jag tycker det ser mer ut som klövar eftersom att de är tvådelade. Angående texturen på själva hoven (eller klöven om man så vill), så handlar det i sådana fall om vertikala små räfflor, precis som man har på naglarna. Hovar har dessutom ibland sprickor, som då bildas i samma riktning som räfflorna.

Jag tycker hovarna/klövarna påminner om Frieserhästens:
Bilagor
frieser2_86339105_114410098.jpg
frieser2_86339105_114410098.jpg (40.01 KiB) Visad 1857 gånger
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 23 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Ok.

Så länge det finns en tanke bakom och inte bara råkar bli på ett visst sätt är det bra.

Gillade att killen på bilden har lite nitar eller påspikad plåt på hovarna.

(jag gillar stora hovar)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Och jag vet inte varför jag pratat om hovar i flera poster i rad.
Getter, kor, minotaurer och bloodthirsters är ju klövdjur.

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

NU är du så där jobbigt bra med green stuffen igen

kan du ge ett snabbt tips på hur du gör att manteln hänger så fint , alltså jag kan skapa en sådan mantel men sen när jag ska sätta den på modellen ser det ut som en lös pankaka och inte som en snygg mantel , låter du GS stelna lite innan du sätter dit den eller ?

BoBo

Inlägg av BoBo »

Hej
Limmat fleshhounds i metall nu.......det suger att jobba med metall figurer när man vant sig vid plast! Även arbetat lite på vapnen till blood thirstern mm som börjar närma sig färdig snart! Bilder kommer snart!
@ Claimh_Solais! Ja jag låter den stelna lite innan jag trycker dit den! Sen brukar jag göra en testmantel i papper eller metallfolie först så jag vet hur jag ska böja den!
/Peder

BoBo

Inlägg av BoBo »

Så snart klar med Thirstern!
Körde ett testslag idag mot lite orker! Första slaget med demoner och med denna armén, blev en förlust men det var roligt o knasigt att spela med armén....ser helt klart fram emot en turnering när den är klar!
Lite bilder med kanske
Skynke o Khorne symbol....
Bild
En yxa måste han ju ha (armskenorna är inte riktigt klara)
Bild
Piska med såklart
Bild
Ha det
/Peder

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Snyggt yx-hjalt!

Och gillar längden på piskan.
Kommer det något i änden på den?

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Ingen korsett?!? ;)
Den blir ju as-ball.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

daskad

Inlägg av daskad »

Hur får du din GS att bli så slät och fin? är det fila som gäller?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar