40k film

För allmänt skitsnack
Revener

Re: 40k film

Inlägg av Revener »

Jo jag tyckte den var helt ok för vad den var.

Och de byggde stegvis upp stämningen, med en lite twist på slutet. Inget helt oförutägbart dock men vilka filmer har det :P

I vilket fall, tyckte att den hade atmosfär iaf.
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

## SPOILERS #################

Såg den precis. Gillade den inte tyvärr.
- Grafiken var i klass med två år gamla dataspel.
- Onaturliga rörelser och stela ansikten
- Simpel handling
- Usel dialog

5 Marines mot horder av CSM. Strategi: Vi promenerar i tät grupp rakt in genom stora dörren. Oj halva gruppen dog, vi fortsätter. Plocka reliken och promenera ut igen. Blir det strid står vi helt stilla och skjuter. Väl medvetna om att våra armour save är bättre än ett coversave.

Värmde lite att se 40k universumet komma till liv i vissa scener.

## SPOILERS #################
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

SPOILER WARNING!

Jo det kändes väldigt märkligt hur jävla värdelösa CSM var. Dog i drivor trots att dom mest låg i bakhåll och sen rusade i massor mot ett gäng stillastående marines.

Mutt

Inlägg av Mutt »

mindtrix skrev:SPOILER WARNING!

Jo det kändes väldigt märkligt hur jävla värdelösa CSM var. Dog i drivor trots att dom mest låg i bakhåll och sen rusade i massor mot ett gäng stillastående marines.
Nämn en krigsfilm som handlar om en grupp människor som bara slåss mot en lika stor grupp, jämn-starka fiender.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Mutt skrev:

Nämn en krigsfilm som handlar om en grupp människor som bara slåss mot en lika stor grupp, jämn-starka fiender.
Paths of Glory.

Sen har vi åt andra hållet i Kubricks andra krigsfilm, Full Metal Jacket, en grupp marines mot en tonårsflicka. :oops:

Mutt

Inlägg av Mutt »

Bengt skrev:
Mutt skrev:

Paths of Glory.

Sen har vi åt andra hållet i Kubricks andra krigsfilm, Full Metal Jacket, en grupp marines mot en tonårsflicka. :oops:
Paths of Glory räknas inte, det är ett drama och inte en krigsfilm.

Full Metal Jacket har du helt missuppfattat. USA för anfallskriget och Vietnam försvarar sig, dvs tonårsflickan är hjälten i den filmen och besegrar precis som du sa, mångt många fler än sig själv.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Stalingrad?(om du kör FMJ argumentet)

Brotherhood of War så är dom jämnstarka med

Mutt

Inlägg av Mutt »

Mag-El skrev:Stalingrad?(om du kör FMJ argumentet)

Brotherhood of War så är dom jämnstarka med
Sluta sabba mina argument! Alla filmer med jämnstarka fiender är draman! Krigsfilmer är Rambo 1+ och liknande!

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

efter att ha set filmen så satt jag på min stol och fatta inte så mycket. det första som slog mig var att dom hade modellerat dom som himla fula. sen blev jag lite iriterad av att dom skulle se ut som gammla gubbar eller några 70-tals homos. sen tycker jag att själva historian var och men den var ganska pinsamt dålig där tycker jag att GW skulle ha varit lite hårdare på den där studion. action var det inget fel på det fanns mycket att gosa ner sig med huven som sprängs och leder som flyger awsome!!!

SPOILER!!!!!!!!!!

jag blev ganska förvånad över att en chaplin kunde dö så himla lätt, att man bara kan gå fram till han och boom dö, känns inte ok då dom kan känna onda krafter utan en banner fattar inget, mycket konstigt.

Slut på SPOILER

om jag ska summera allt lite kort så ser det ut så här.
1:dåligt animerat ganska B
2 Texturer suger ganska hår och känns ganska amatörigt
3: historian är lite små konstig och svag många gånger och håller inte hela vägen.
4:dom ser ut som gamla gubbar
5:Dom döda en chaplin bara så där

jag tycker den är värd att ladda ner men inte köpa, nästan så att man kan missa den helt men är man ett fan till 40k så är det värt. jag tro personligen att man kommer att ha bättre story och filmer i nya DoW som kommer ut i Mars.
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Mutt skrev:Sluta sabba mina argument! Alla filmer med jämnstarka fiender är draman! Krigsfilmer är Rambo 1+ och liknande!
Är du medveten om att Rambo 1 handlar om en luffare som dödar poliser i en amerikansk småstad?

Skriv svar