Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Serpent »

Vadå Prime? Han har ju snott ett huvud från ett av grabbarna från OBSklassen*...

*Dvs en Carnifex.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack för komplimangerna :D

Inget nytt målat sedan senast, men: Projekt 4000p - Fluff Special: Tyranid Prime

Min söta lilla Prime är ingen modell jag någonsin varit 100% nöjd med, men han är speciell för mig.
När jag började med Tyranids så hade jag inte så många poäng att spela med (vägrar spela med omålat) men det hade inte heller de andra 5 i vår spelgrupp av sina arméer, så vi spelade smått.
Det var i princip uteslutande arméer på 400-750p som krigade, men jag saknade en HQ-unit för att få lov att börja använda mina Tyranider istället för mina Blood Angels.
Det fanns inte då, och finns inte ännu, en modell för Primen, så jag tog vad jag hade i min då väldigt magra Tyranid Bitzbox och pusslade ihop något som skulle se större och läskigare ut än den vanliga Warriorn som offrades för bygget.

Min Prime är således en av mina första Tyranidmodeller, det var han som gjorde att jag kunde börja spela eftersom jag då fick 2 Troops och 1 HQ - att han fick abnorma propotioner spelade mindre roll.

Han är fortfarande inte snygg, hans ben är för små, hans huvud för stort, men han är speciell för mig. :wub:
Han har ätit upp Farseers, Chaos Lords, otaliga guardsmen, några Space Marine kaptener och han har skurit upp Ghazkul. Sprängt tanks och stått när andra faller.
Han har en förmåga att alltid leverera i strid, både som fighty och som shooty tillsammans med en warrior-unit. (svärdarmarna är magnetiserade, finns en Deathspitter redo), så hur konstig han än må se ut så är han en viktig karaktär i armén för mig.

Han är som Dr.Pepper, antingen så gillar du honom mycket eller inte alls.

Prime
Bild

@ RUNE - Vem är en gullig liten insekt? Vem är en gullig insekt? Ja, det är du. Men...
Bild

Leader of the Pack - Jag gillar hur han sticker ut och får de som aldrig sett honom att fråga: Vad fan är det där??
Bild

Släpps det en Tyranid Prime modell en dag kommer jag troligen att skaffa den, men tills dess så får Prime köra sitt race.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

LOL!
Jag måste medge att fotona lurade mig när det gällde skalan. Det såg för mig ut som en hormagaunt som konverterats. Men i jämförelse med Space Marine:en måste jag ta tillbaka det påståendet. Misstänker att det är storleken på huvudet som lurar mig. Keep up the good Work. :-)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Halvar

Inlägg av Halvar »

är det inte en warrior med ravener-mage?
I början tyckte jag den såg sne ut men nu har den vuxit på mig av någon outgrundlig anledning.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Halvar skrev:är det inte en warrior med ravener-mage?
I början tyckte jag den såg sne ut men nu har den vuxit på mig av någon outgrundlig anledning.
Jo Warrior-ben, Ravener-mage, Carnifex-huvud, Warrior-armar med kaffepinnar som svärd och sen tror jag hans stora Scything Talons också är från Carnifex-boxen.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 4000p Tyranids 2013

Fixat klart min Biovore ikväll!
Modellen är en Pyrovore, men vem använder den som det? En Heavy Flamer för 45p..
Jag gillar inte den riktiga Biovoremodellen, som härstammar från tiden då Tyraniderna skulle ha tagit former från raser de mött och därför ser ut som en ork, men Pyrovoremodellen är snygg!
Tillhörande ammunition, Spore Mines, är också färdiga.

Spore Mines - Före och efter renovering
Bild

Biovore - Före och efter renovering
Bild

Biovore med ammo
Bild

45 friska poäng in i potten, får se om jag hinner beta av några Hormagaunts också innan familjefotot på söndag!

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Denna ploggen gör mig glad ofta.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

katzenjammer skrev:Denna ploggen gör mig glad ofta.
Tack!! Nu blev jag glad och kommer sova gött! :D

Användarvisningsbild
Flogger

4000p Tyranids

Inlägg av Flogger »

Älskar din Prime! Den är sådär underbart oproportionerlig! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Ismeno

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Wow, gillar före och efterbilden, verkligen ett lyft!

Skriv svar