Captains Corner
Re: Captains Corner
Håller med Roger, med tillägget att jag gärna ser fler av dina filmer kaptenen. 
Jag förstår att det kanske är rätt krabbigt ("krångligt" för icke-smålänningar) och mycket jobb, men de är ändå sjukt kul att kolla på.
Jag förstår att det kanske är rätt krabbigt ("krångligt" för icke-smålänningar) och mycket jobb, men de är ändå sjukt kul att kolla på.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Tack!Röde skrev:Underbara bilder!
Håller på med manus till nästa!L3go skrev:Håller med Roger, med tillägget att jag gärna ser fler av dina filmer kaptenen.
De två jag gjort nyligen är några slags Betaversioner.
Jag har testat hur lite olika grejer fungerar, tex att köra pratbubblor istället för att göra röster, vilket sparar sjukt mycket tid, och provat hur mitt redigeringsprogram klarar olika saker och bildformat, så nu är jag redo för det riktiga projektet!
Eftersom Tyranidfluff ur Tyranidernas synvinkel nästan är helt obefintligt, och Tyraniderna bara ses som en ond kraft i alla sammanhang, så har jag bestämt mig för att skapa en egen historia.
Jag tänker mig att tittaren får följa en grupp Kultister, som växer och banar väg för invasionen.
Jag planerar att berättelsen ska ha inslag av regelfrågor, humor, kända karaktärer och lite annat, men att det är en sammanhängande story även om det är korta avsnitt varje gång.
Avsnitt 1 finns i huvudet och mestadels nerskrivet, jag ska göra lite mera på det idag.
Vad som händer sen, vilka karaktärer som deltar, hur berättelsen svänger, hur formatet utvecklas, hur många avsnitt det blir etc. har jag inte den blekaste aning om idag - men jag är 100% säker på att Framtidskaptenen kommer att ha bra lösningar på sådant, jag ska bara komma igång så kommer idéer att födas!
Introbilden till pilotavsnittet kommer att se ut ungefär så här:

Oh captain, my captain..Kaptenen skrev: Håller på med manus till nästa!![]()
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Inte ett streck målat sista dagarna, jag har istället pysslat med Episode 1 i min egen saga med Tyranidfluff.
Hobbyn har många sidor i min bok.
Bilder från det första kultistmötet.
Mitt i natten, ute i skogen, i största hemlighet.

Kan på förhand säga att de tyvärr har vissa rekryteringsproblem, jag har inga fler kultister målade i dagsläget.
Hobbyn har många sidor i min bok.
Bilder från det första kultistmötet.
Mitt i natten, ute i skogen, i största hemlighet.

Kan på förhand säga att de tyvärr har vissa rekryteringsproblem, jag har inga fler kultister målade i dagsläget.
Jag var iväg för att spela lite Killteam idag.
Det gick åt skogen på alla sätt, det var inte ens roligt.
Jag mötte Tau, 3 suits och 4 drones. De hoppade fram, de sköt, de hoppade tillbaka. Allihopa. Crap.
Summering: Jag kom inte ens fram i närstrid innan allt var dött.
Off Topic: Vi leder just nu budgivning på ett hus, vinner vi så får jag min Man-cave!
Det gick åt skogen på alla sätt, det var inte ens roligt.
Jag mötte Tau, 3 suits och 4 drones. De hoppade fram, de sköt, de hoppade tillbaka. Allihopa. Crap.
Summering: Jag kom inte ens fram i närstrid innan allt var dött.
Off Topic: Vi leder just nu budgivning på ett hus, vinner vi så får jag min Man-cave!
Congrats!Kaptenen skrev: Off Topic: Vi leder just nu budgivning på ett hus, vinner vi så får jag min Man-cave!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Lång väg kvar innan det blir verklighet, men tack!Röde skrev:Congrats!
Jag ser upplysta displayskåp med stiligt uppradade modeller framför mig.. en organiserad målarstation där grejerna permanent står framme.. Surround ljud inkopplat kring målarstolen... en målarstol som är en ergonomisk dröm!
En hylla för terräng under produktion, plats för färdiga terrängprojekt. Spelplaner lutade mot väggen som lätt bärs ut till allrummet utanför när det är spelkvällar.. och en skylt på dörren där det står "MAN CAVE"
en vacker tanke Kaptenen..
vi håller alla tummarna för dig.
Division 5.
Ibland händer allt på en och samma gång (familj, jobb, släkt etc.) och då får hobbyn stå tillbaka.
Just nu är det så mycket annat att mitt huvud inte är redo för hobbyfokus är det väl blir tid över, så det får bli någon veckas paus från 40k-andet.
Ikväll var jag ute och gick en runda, jag tog en bild som får ligga som pausbild här i målarbloggen.
Naturen här på ön är fantastisk!

Just nu är det så mycket annat att mitt huvud inte är redo för hobbyfokus är det väl blir tid över, så det får bli någon veckas paus från 40k-andet.
Ikväll var jag ute och gick en runda, jag tog en bild som får ligga som pausbild här i målarbloggen.
Naturen här på ön är fantastisk!