Ismenos galenskaper

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Grabben blev helnöjd så nu får vi väl måla om alla Nerf-vapen här hemma.....;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Hahha, skön picka :D

Ypperligt bevis på att "nördighet" absolut kan komma till nytta på andra håll i samhället också :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Leffegnu skrev:Hahha, skön picka :D

Ypperligt bevis på att "nördighet" absolut kan komma till nytta på andra håll i samhället också :>
Eller hur! Äntligen får ens nördkunskaper komma till "riktig" nytta. ;)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Påsken brukar tillbringas på kusten med tjocka släkten, men i år blev det att stanna hemma med sjuk dotter-suck.
Sonen och jag tröstade oss med att dra in till Götet och köpa Betrayl of Calth, så nu byggs det Marines för fullt!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Påsken brukar tillbringas på kusten med tjocka släkten, men i år blev det att stanna hemma med sjuk dotter-suck.
Sonen och jag tröstade oss med att dra in till Götet och köpa Betrayl of Calth, så nu byggs det Marines för fullt!

Ett fullgott alternativ!

Vilka legioner blir det?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:Påsken brukar tillbringas på kusten med tjocka släkten, men i år blev det att stanna hemma med sjuk dotter-suck.

Ett fullgott alternativ!

Vilka legioner blir det?
Alla gubbs i lådan kommer grabben att ta hand om och han vill ha Wordbearers. Själv kommer jag byta ut axelplåtarna på mina SM som jag redan har till Iron hands. (I vintercamo)

Grymt taggad för detta. Två snubbar i lokala föreningen ska dra igång 30K också, så det kan bli hur kul som helst. Har insett att 40K är alldeles för mycket att sätta sig in i numer. Spelar man ett par gånger om året blir det bara fånigt. 30K har mycket mindre variabler och låter man bli de uppenbart brutna sakerna verkar det hyfsat balanserat.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

(Plus att det är de lätt snyggaste modellerna till något figurspel någonsin!)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:
Elevatorlake skrev:

Ett fullgott alternativ!

Vilka legioner blir det?
Alla gubbs i lådan kommer grabben att ta hand om och han vill ha Wordbearers. Själv kommer jag byta ut axelplåtarna på mina SM som jag redan har till Iron hands. (I vintercamo)

Grymt taggad för detta. Två snubbar i lokala föreningen ska dra igång 30K också, så det kan bli hur kul som helst. Har insett att 40K är alldeles för mycket att sätta sig in i numer. Spelar man ett par gånger om året blir det bara fånigt. 30K har mycket mindre variabler och låter man bli de uppenbart brutna sakerna verkar det hyfsat balanserat.
Jag har en lorgar över som jag köpte i ett svagt ögonblick när jag inte visste om jag skulle köra word bearers eller ultramarines. Jag köpte honom för ett par hundralappar för han saknar några spikar på illuminarum. Nu valde jag tillslut ultramarines och har insett att jag aldrig kommer att måla honom och det känns fel att ha hinom i samma hylla som mina ultramarines så vill han ha honom till sina word bearers får han gärna ta honom, han kommer ha mycket mer glädje av lorgar än vad jag har.

Och ja, fws modeller till 30k slår nog allt annat. Word bearers har några riktigt coola enheter i gal vorbak och den där jättecontemptorn de har.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:
Elevatorlake skrev: Ett fullgott alternativ!

Vilka legioner blir det?

Jag har en lorgar över som jag köpte i ett svagt ögonblick när jag inte visste om jag skulle köra word bearers eller ultramarines. Jag köpte honom för ett par hundralappar för han saknar några spikar på illuminarum. Nu valde jag tillslut ultramarines och har insett att jag aldrig kommer att måla honom och det känns fel att ha hinom i samma hylla som mina ultramarines så vill han ha honom till sina word bearers får han gärna ta honom, han kommer ha mycket mer glädje av lorgar än vad jag har.

Och ja, fws modeller till 30k slår nog allt annat. Word bearers har några riktigt coola enheter i gal vorbak och den där jättecontemptorn de har.
Nämen! Tack snälla, sonen blev superglad. Skickar PM. :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Vänta tills du läst reglerna för lorgar transfigured, då kanske du inte är lika glad längre när du ska möta honom :)

Skriv svar