LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Flogger »

Kimich skrev:
Neth_Oni skrev:fast om du kollar på alla andras listor och ser vart deras ok listar hamnar på i komp så är definitivt celestine värd den där kompen
Och vad ska systrarna göra när det kommer 15 hundar mot dom? En shoot får dom och det kräver ca 120 bolter skott för att sänka dom på en runda.

Istället för att bara säga att Celestin är op, kolla vad hon gör och tillför istället. För det första så gör hon 1-2 wounds per runda i näsrtrid, wow! det är ju asgrymt (ironi). Hon reser sig upp på 50% varje runda och det kan leda till kontestat objektiv, det är nog det som gör henne så bra men är det värt 1 komp? Hon är det enda i hela armen som kan låsa upp en närstrids enhet i mer än en runda utan att tok dö. Sluta tänka på vad hon kostar, hon behövs för att balansera upp armen, även på komp 0. Mallen har blivit hårdare men det går fortfarande inte att ställa upp en komp 0 SoB lista mot valfri annan arme och det är en jämn match i mathhammer.

Att aldrig förlora sin warlord och alltid kunna kontesta objektiv är värt 1 i komp.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Tycker definitivt att celstine är värd ett komp, men Systrar utan allies ska nog starta på komp -1
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Zurken skrev:Tycker definitivt att celstine är värd ett komp, men Systrar utan allies ska nog starta på komp -1

Nej. De är inte så dåliga.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Kanske på den tiden då mallen gick mellan 0-3. Inte nu längre.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

egge

Inlägg av egge »

Jag tyckte nidsen var rätt bra. Det var bara Doom i pod för 1 poäng som kändes no-brainer fast det är bara jag some gillar enheterna som aldrig är med i listan som gör att jag kan ta det jag vill.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Shit!
Vi glömde lägga in:
1 Shrikes with prime if armylist belongs to Egge

Det e väl lite din signaturenhet :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Kimich

Inlägg av Kimich »

Flogger skrev:
Zurken skrev:Tycker definitivt att celstine är värd ett komp, men Systrar utan allies ska nog starta på komp -1

Hur menar du nu? Det finns inget bortsett från Celestin och Exorcisten som är bra/ prisvärda i hela codexet.

Varför spelar inte fler SoB? Det är inte för att dom är dyra eller bara i metall utan för att dom är SÅ dåliga i jämförelse med allt annat.

Du har inga vettiga HQ val förutom Celestin, möjligtvis Jacobus. Din enda troop kostar minst 125p. Du har noll närstrid, möjligtvis en countercharge enhet med deathcult eller repentia men dom kommer vara bortknattrade långt innan dom får en chans att countra något. Så nej, dom är inte bra. Varför ta bort det enda dom har som ger dom en möjlig chans?

Ifall man har allies är det en helt annan grej.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Kimich skrev:
Flogger skrev:

Hur menar du nu? Det finns inget bortsett från Celestin och Exorcisten som är bra/ prisvärda i hela codexet.

Varför spelar inte fler SoB? Det är inte för att dom är dyra eller bara i metall utan för att dom är SÅ dåliga i jämförelse med allt annat.

Du har inga vettiga HQ val förutom Celestin, möjligtvis Jacobus. Din enda troop kostar minst 125p. Du har noll närstrid, möjligtvis en countercharge enhet med deathcult eller repentia men dom kommer vara bortknattrade långt innan dom får en chans att countra något. Så nej, dom är inte bra. Varför ta bort det enda dom har som ger dom en möjlig chans?

anledningen att jag inte spelar systrar är att det är bara metallfigurer. fast å andra sidan har jag som målsättning på turneringar att komma näst sist också. jag ahr aldrig lyckats med den målsättningen sen första turneringen jag var på.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Kimich skrev:
Flogger skrev:

Jag tror att det är kombinationen av all metal, ingen codex och dåliga som gör det. Hade dom haft ett riktigt codex och plastmodeller hade betydligt många fler spelat dom.

Jag tycker dom är ok på komp 0 nu.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Kimich

Inlägg av Kimich »

Flogger skrev:
Kimich skrev:
Neth_Oni skrev:fast om du kollar på alla andras listor och ser vart deras ok listar hamnar på i komp så är definitivt celestine värd den där kompen
Och vad ska systrarna göra när det kommer 15 hundar mot dom? En shoot får dom och det kräver ca 120 bolter skott för att sänka dom på en runda.

Istället för att bara säga att Celestin är op, kolla vad hon gör och tillför istället. För det första så gör hon 1-2 wounds per runda i näsrtrid, wow! det är ju asgrymt (ironi). Hon reser sig upp på 50% varje runda och det kan leda till kontestat objektiv, det är nog det som gör henne så bra men är det värt 1 komp? Hon är det enda i hela armen som kan låsa upp en närstrids enhet i mer än en runda utan att tok dö. Sluta tänka på vad hon kostar, hon behövs för att balansera upp armen, även på komp 0. Mallen har blivit hårdare men det går fortfarande inte att ställa upp en komp 0 SoB lista mot valfri annan arme och det är en jämn match i mathhammer.

Att aldrig förlora sin warlord och alltid kunna kontesta objektiv är värt 1 i komp.
Jag har spelat SoB på tre turneringar, Celestin har stått upp i två av de ca 12 matcherna. Att säga att man aldrig förlorar sin warlord är lite starkt. Jag är visserligen känd för att rulla dåligt men så är det ofta med Celestin, när du behöver henne som mest då kommer hon inte.

Skriv svar