xdanskx skrev:Borde du inte vrida/rotera trappen typ minst 90 grader?
Om du skall få nån slags realism i trappen så borde väl första steget vara ut i rummet, åt nåt håll...
Du har en poäng.. Det här bygget är dock inte planerat i detalj, jag lär mig efterhand.
Exempelvis så passade inte golvplattorna på yttervarvet så bra när jag kommit nästan ett varv, det fick bli ganska stora skarvar på slutet. Borde lagt ut alla torrt i förväg..
Trappstegen satte jag bara på en höjd som kändes bra i förhållande till varandra, nu är jag begränsad av var de nådde jämnhöjd med de två våningsplanen för att det ska gå för modellerna att flytta från planen till trappan.
Jag kan göra en liten vridning för att ha entrén till trappan mer ut i rummet, men det blir inte så stor skillnad.
Minuset blir spelmässigt att gubbarna då inte längre kommer av trappan mitt på våningsplanen, utan istället vänsterkanten av dem, då tar det en runda till att ta sig till andra sidan av planet.
Sågningen av trappsteg och våningsplan är inte heller perfekt, trappan passar inte på sin plats om den är vriden hur som.
Det får helt enkelt vara en trappa som har sin entré lite snett.