Dark Angels 1150p (Tips på utöka till 1500?)

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
globox85

Dark Angels 1150p (Tips på utöka till 1500?)

Inlägg av globox85 »

Tjena tjena! Jag har sysslat med 40K i snart ett år nu och har under den tiden samlat på mig en liten DA-armé med ursprung i Dark Vengeance. (Som fattig gymnasieelev är det svårt att bygga en stor armé) Nu är det så att en vän har utmanat mig på en match med 1500 poäng och jag är inte riktigt uppe i den summan än. Tips och råd om min nuvarande armé samt vad som kan vara bra att fylla ut till 1500 poäng med är varmt välkommna. (Och då gärna något som passar bra mot tyranider!)

HQ:

- Company Master med combi-plasma och power Sword (115 poäng)
- Librarian (65 poäng)

Troops:

- Tactical Squad (Veteran Sergeant med chainsword och plasma pistol, 1x Marine med plasma cannon, 1x Marine med plasma gun, 7x Marines med bolters, totalt 195 poäng om jag räknat rätt)
- Rhino med Storm Bolter som Dedicated Transport till ovanstående (40 poäng. Som kuriosa kan nämnas att när jag började skriva detta inlägg föll denna i golvet från översta hyllan i bokhyllan. Nåja, då har jag iallafall ett projekt till att genomföra.)
- Tactical Squad (Veteran Sergeant med chainsword och bolt pistol, 1x Marine med flamer, 1x Marine med missile launcher, 7x Marines med bolters, totalt 170 poäng)
- Scout Squad (1x Scout Sergeant med sniper rifle, 1x Scout med missile launcher, 3x Scout med sniper rifle, totalt 75 poäng)

Elites:

- Deathwing Terminator Squad (1x Deathwing Terminator Sergeant med storm bolter och power sword, 1x Terminator med assault cannon och power fist, 1x Terminator med storm bolter och chain fist, 2x Terminators med storm bolter och powerfist, totalt 245 poäng)
- Venerable Dreadnought med twin-linked lascannon och storm bolter. (150 poäng)

Fast Attack:

- Ravenwing Attack Squadron (1x Ravenwing Sergeant med chainsword och twin-linked boltguns, 1x Ravenwing Biker med plasma gun och twin-linked boltguns, 1x Ravenwing Biker med bolt pistol och twin-linked boltguns, totalt 95 poäng)

TOTALT: 1150 poäng (om jag räknat rätt och inte missat något)

Som sagt, tips på hur man kan utöka och förbättra denna lista är varmt välkomna! (Säg gärna till om jag räknat tokigt eller verkar ha glömt något.)

Användarvisningsbild
John_F

Re: Dark Angels 1150p (Tips på utöka till 1500?)

Inlägg av John_F »

Ser ut som en balanserad styrka. Utan att nämna några exakta poäng skulle jag nog välja att utöka med en trio landspeeders med typhoon ml samt fler bikes. En darkshroud är väldigt trevlig oxå.

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Dark Angels 1150p (Tips på utöka till 1500?)

Inlägg av Hylander »

Antingen går du åt Deathwing hållet och tar lite fler termosar och belial eller Ravenwing och plockar in Sammael med fler bikes. Eller kan du köra på båda med Azreal. Vilket som är rätt roligt att spela.

Men jag tror att utanför det kan du nog titta lite på följande:

Pod (melta combimelta på en tactical ev commandsquad med en del combiplasma/combi melta)
Whirlwind (bra med barrage)
Blackknights (najs...)
Drednought ( med två twinlinkade Autocannoner)
Predator med Autocannon och lasersponsons (Antitank)

Alla dessa kan komplettera bra det du redan har.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar