Adepticon 2013 Championships
Adepticon 2013 Championships
Detta fundera jag på att spela, men frågan är om den samlade asberger-kraften på svenska40k kan optimera den på något vis.
Lord w 2+, Scythe, Scarab
Lord w 2+, Scythe
3 Voltiac cryptecs
3 Voltiac cryptecs
4 x 5 warriors
4 x Night scythes
3 x 5 wraiths
3 A.Barge
Totalt 1850p
Frågan e egentligen, ska man spela 2 x 6 wraiths och ta bort en barge för att få in en Doom scythe så man har nåt kul mot paladonger? Eller ska man ha en scoring flygare till? Eller ska man prongla in en Deathmark enhet i plan? Eller e det stormherren som ska in för first blod och mycke skada innan planen kommer in på planen.
Vad säger ni, det visa internetz?
/D
Lord w 2+, Scythe, Scarab
Lord w 2+, Scythe
3 Voltiac cryptecs
3 Voltiac cryptecs
4 x 5 warriors
4 x Night scythes
3 x 5 wraiths
3 A.Barge
Totalt 1850p
Frågan e egentligen, ska man spela 2 x 6 wraiths och ta bort en barge för att få in en Doom scythe så man har nåt kul mot paladonger? Eller ska man ha en scoring flygare till? Eller ska man prongla in en Deathmark enhet i plan? Eller e det stormherren som ska in för first blod och mycke skada innan planen kommer in på planen.
Vad säger ni, det visa internetz?
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Re: Adepticon 2013 Championships
Jag som är självutnämnd bästa necron spelare i Sverige tycker att du ska köra 2 Wraithx6 och få in en Destroyer Lord. Ta bort 1 enhet crypteks och slänga in en scoring flygare till! Borde bli ungefär rätt poäng tror jag kanske
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
det tycker inte jag, jag vill ha dubbla cryptecs i enheterna som ska ha crypteks och då behöver jag 2 court.
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Okej, jag har ingen koll på necrons alls ^^ De gångerna jag spelat dem har jag alltid haft en destroyer lord som krossat fältet. Har kört den med 2+ och MSS i en 5 man Wraith enhet.
Men jag ska inte säga emot dig, du lär veta mer än mig
edit:
Hur skulle det vara att ta bort en barge, göra om till 2x6 Wraiths och köra deathmark i flyg? Jag vet inte om det är värt det, men det kan det säkert vara då deathmarks är elaka!
Men jag ska inte säga emot dig, du lär veta mer än mig
edit:
Hur skulle det vara att ta bort en barge, göra om till 2x6 Wraiths och köra deathmark i flyg? Jag vet inte om det är värt det, men det kan det säkert vara då deathmarks är elaka!
Senast redigerad av 1 daskad, redigerad totalt 7 gånger.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
hade man fått crypteks av destroyer lordsen hade det varit gjutet... men tyvärr inte och voltiac staff e så jävla brutet bra så den vill jag inte tappa.. En fundering är xå att uppa alla mina warriors till Gauss immortals
/D
/D
Funderat på death marks, då blir listan såhär.
Lord, 2+, scythe
Lord, 2+, scythe
2 voltiac
1 Abysal
2 voltiac
1 Abysal
5 x death marks
1 Night scythe
4 x 5 warriors
4 Night scythes
2 x 6 Wraiths
2 x A.barge
Lord, 2+, scythe
Lord, 2+, scythe
2 voltiac
1 Abysal
2 voltiac
1 Abysal
5 x death marks
1 Night scythe
4 x 5 warriors
4 Night scythes
2 x 6 Wraiths
2 x A.barge
Min erfarenhet av wraiths är att dom blir tio gånger bättre med en Destroyer Lord. Vilket gör att jag tror att tex denna listan kan va grymt vass:
HQ
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
TROOPS
Necron Warriors x5 65
Night Scythe 100
Necron Warriors x5 65
Night Scythe 100
Necron Warriors x5 65
Night Scythe 100
Necron Warriors x5 65
Night Scythe 100
Necron Warriors x5 65
Night Scythe 100
FAST ATTACK
Canoptek Wraiths x6 220
-Whip coils
Canoptek Wraiths x6 210
HEAVY SUPPORT
Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
1845
Men som du skrev så vill du ha dina voltaic!
då skulle det kunna vara en bra ide att slänga in fem Deathmarks med två abyssal staff i flyg, den enheten är riktigt skön att ha mot Deathstars. 
HQ
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
TROOPS
Necron Warriors x5 65
Night Scythe 100
Necron Warriors x5 65
Night Scythe 100
Necron Warriors x5 65
Night Scythe 100
Necron Warriors x5 65
Night Scythe 100
Necron Warriors x5 65
Night Scythe 100
FAST ATTACK
Canoptek Wraiths x6 220
-Whip coils
Canoptek Wraiths x6 210
HEAVY SUPPORT
Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
1845
Men som du skrev så vill du ha dina voltaic!
Jag kan iof inte metat på adepticon men jag tycker att den här listan ser vassare ut än din första!Papa D skrev:Funderat på death marks, då blir listan såhär.
Lord, 2+, scythe
Lord, 2+, scythe
2 voltiac
1 Abysal
2 voltiac
1 Abysal
5 x death marks
1 Night scythe
4 x 5 warriors
4 Night scythes
2 x 6 Wraiths
2 x A.barge
frågan är väl egentligen om man måste bry sig om reservlag för att inte sumpa en match på sugiga reserv rull, för då kanske man ska ha sig en aegis med comm relay, har funderat på det åxå så klart.
/D
/D
Jag tänker köra med en Aegis med comms om jag får låna Richards IG och kör IG + DA (om jag inte kör officer of the fleet). Känns som det är sjukt värt att få rerolla det när det kommer finnas så sjukt mycket flygare.
Felix "Daskad" Thuresson