Jag sitter här och funderar lite på ett sidoprojekt. Jag har funderingar på att spela Orks för att dom är fett balla och jag diggar deras randomness och fluff.
Frågan är, hur pass mkt freewin är det för andra arméer? är det helt gratis för vissa arméer eller är det en balansgång?
Tänkte om någon med lite erfarenhet gärna kunde dela med sig lite pros och Cons med att spela orks
elaktomte skrev:Jag sitter här och funderar lite på ett sidoprojekt. Jag har funderingar på att spela Orks för att dom är fett balla och jag diggar deras randomness och fluff.
Frågan är, hur pass mkt freewin är det för andra arméer? är det helt gratis för vissa arméer eller är det en balansgång?
Tänkte om någon med lite erfarenhet gärna kunde dela med sig lite pros och Cons med att spela orks
//Christian Fagerholm
länge sedan jag mötte orks så jag kan inte uttala mig om det men ryktena har under en längre tid sagt att orklarna kommer få ny codex näst efter imperial guards.
Orker idag har svårt att komma fram i närstrid. Skjuts ned snabbt av flera andra arméer och skjuter dåligt tilbaka. Mot flera listor kan man inte göra något. Det är bara att plocka bort sina modeller. Jag håller tummarna för nästa codex. Förhoppningsvis behöver jag inte hålla så länge.
Bortsett från det är de roliga att spela med. Möter man en snäll/balanserad lista så är de riktigt roliga. Både att spela och möta.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Jag spelar bara "vänliga" matcher i spelgruppen och mina orker är fortfarande helt ok, det enda som jag tycker saknas är ett sätt att pålitligt skjuta sönder tanks. Trots att man får kämpa sig till varje vinst så är matcherna ofta roliga.
Jag har spelat mkt med trukk orks. De har fungerat bra för mig på turneringar och jag har alltid kul när jag spelar dom. Det kräver att man spelar på missionet och inte tok ruschar alla matcher.
Lillen skrev:Jag har spelat mkt med trukk orks. De har fungerat bra för mig på turneringar och jag har alltid kul när jag spelar dom. Det kräver att man spelar på missionet och inte tok ruschar alla matcher.
Vad har du kört för lista då? Vad bör man ha, och vad bör man undvika?