Hur presterar Orks nuförtiden?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
elaktomte

Hur presterar Orks nuförtiden?

Inlägg av elaktomte »

Jag sitter här och funderar lite på ett sidoprojekt. Jag har funderingar på att spela Orks för att dom är fett balla och jag diggar deras randomness och fluff.

Frågan är, hur pass mkt freewin är det för andra arméer? är det helt gratis för vissa arméer eller är det en balansgång?

Tänkte om någon med lite erfarenhet gärna kunde dela med sig lite pros och Cons med att spela orks :P

//Christian Fagerholm

Halvar

Re: Hur presterar Orks nuförtiden?

Inlägg av Halvar »

elaktomte skrev:Jag sitter här och funderar lite på ett sidoprojekt. Jag har funderingar på att spela Orks för att dom är fett balla och jag diggar deras randomness och fluff.

Frågan är, hur pass mkt freewin är det för andra arméer? är det helt gratis för vissa arméer eller är det en balansgång?

Tänkte om någon med lite erfarenhet gärna kunde dela med sig lite pros och Cons med att spela orks :P

//Christian Fagerholm
länge sedan jag mötte orks så jag kan inte uttala mig om det men ryktena har under en längre tid sagt att orklarna kommer få ny codex näst efter imperial guards.
Ja' än't bittä'!

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Orkerna kommer som sagt få nytt codex snart. Just nu är de tyvärr ganska kissiga.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Orker idag har svårt att komma fram i närstrid. Skjuts ned snabbt av flera andra arméer och skjuter dåligt tilbaka. Mot flera listor kan man inte göra något. Det är bara att plocka bort sina modeller. Jag håller tummarna för nästa codex. Förhoppningsvis behöver jag inte hålla så länge.

Bortsett från det är de roliga att spela med. Möter man en snäll/balanserad lista så är de riktigt roliga. Både att spela och möta.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Gonzork

Inlägg av Gonzork »

Jag spelar bara "vänliga" matcher i spelgruppen och mina orker är fortfarande helt ok, det enda som jag tycker saknas är ett sätt att pålitligt skjuta sönder tanks. Trots att man får kämpa sig till varje vinst så är matcherna ofta roliga. :)

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Jag har spelat mkt med trukk orks. De har fungerat bra för mig på turneringar och jag har alltid kul när jag spelar dom. Det kräver att man spelar på missionet och inte tok ruschar alla matcher.

elaktomte

Inlägg av elaktomte »

Lillen skrev:Jag har spelat mkt med trukk orks. De har fungerat bra för mig på turneringar och jag har alltid kul när jag spelar dom. Det kräver att man spelar på missionet och inte tok ruschar alla matcher.
Vad har du kört för lista då? Vad bör man ha, och vad bör man undvika?

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Många trukks med kustom forcefield. Lootas. Nobs på bikes. Men som sagt, ingen vet vad som kommer vara bra i nästa codex så jag skulle avvakta lite :)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tycker orker i stort är ett skämt. Sjukt dåligt codex.

FÖRUTOM Gazzkhull med meganobs i en battle wagon. Finns den enheten i armén är det svårt för mig att göra något vettigt. Helt jävla mongo enhet.

Finns den inte däremot är det svårare för orkerna att göra något.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

elaktomte

Inlägg av elaktomte »

Flogger skrev:Tycker orker i stort är ett skämt. Sjukt dåligt codex.

FÖRUTOM Gazzkhull med meganobs i en battle wagon. Finns den enheten i armén är det svårt för mig att göra något vettigt. Helt jävla mongo enhet.

Finns den inte däremot är det svårare för orkerna att göra något.
Vad kör du för armé, och på vilket sätt gör den ditt liv till ett helvete? Borde det vara en autoinclude, eller ska man köra bigmeks?

Skriv svar